Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (48), 2013
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Bogdanova S. P.
Assistant Professor, Chair of Applied Mathematics and Econometrics, St. Petersburg State University of Services and Economy
Bogdanov M. S.
PhD student, Chair of the World Economy, International Relations and Tourism, St. Petersburg State University of Services and Economy

On the use of econometric models to preserve market positions by producers of biologically active food additives (Russia, St. Petersburg)
The article points out specific tools to overcome the existing crisis in the production of biologically active food additives. The authors argue that the use of various databases helps accelerate decision making and the reporting process
Key words: market position, planning, data basis, information resources, competitive position regression analysis
Pages: 172 - 174



Литература
1. Сойкин Б. Информационные основы..., С. 126–127.
2. Котабе М., Хельсен, К., Глобальное маркетинговое управление, John Wiley & Sons, Нью-Йорк, с. 302–303.
3. Е. Сollat, Le Developpement du Hard Discount en Europe. Une analyse competitive, “Revue Franзaise du Marketing” 2007, no.1, c. 61–68.
4. Богданов М.С. Магазины будущего — инновационная платформа развития сетевой розничной торговли // Теория и практика сервиса: экономика, социальная сфера, технологии. — № 2 (12)/2012. С. 143–150.
5. Богданов М.С. Принципы построения системы стратегического управления конкурентоспособностью розничной торговой сети (Россия. Санкт-Петербург) // Проблемы современной экономики. Евразийский международный научно-аналитический журнал №2 (42) 2012. С.400–404.
6. Портер М. Портер о конкуренции, PWE, Варшава, 2001, с. 10–11.
7. Портер М. Конкурентное преимущество наций, Free Press, Нью-Йорк 1990, с. 33, 40–44, 55.
8. Котабе М., Хельсен, К., Глобальное маркетинговое управление, John Wiley & Sons, Нью-Йорк, с. 302–303.

Сноски 
1 Сойкин Б. Информационные основы..., С. 126–127.
2 Сойкин Б. Информационные основы ..., С. 134
3 Котабе М., Хельсен, К., Глобальное маркетинговое управление, John Wiley & Sons, Нью-Йорк, с. 302–303.
4 Портер М., Портер о конкуренции, PWE, Варшава, 2001, с. 10–11.
5 Портер М. Конкурентное преимущество наций, Free Press, Нью-Йорк 1990, с. 33, 40–44, 55.
6 Котабе М., Хельсен, К., Глобальное маркетинговое управление, John Wiley & Sons, Нью-Йорк, с. 302–303.
7 Друкер П.Ф., Главные мысли Друкера, MT Biznes, Варшава, 2002, с. 166.
8 Йоханссон Й.К. Глобальный маркетинг: вход на иностранный рынок, Локальный маркетинг и Глобальное управление, McGrawHill/Irwin, Нью-Йорк 2003, с. 128.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024