Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (48), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Latvis O. A.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University

The role and the significance of changes for the formation of the marketing politics of an enterprise (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the role and the meaning of changes in the marketing politics of enterprises, describes the major environmental changes as well as the changes in the system of marketing in as much as they affect the marketing politics of companies
Key words: marketing changes, market tendencies, changeability of the environment, changeability of the marketing environment
Pages: 219 - 223



Литература
1. Современный экономический словарь — 3-е изд., доп. — М.: ИНФРА — М, 2000.
2. Багиев Г.Л., Асаул А.Н. Организация предпринимательской деятельности: Учеб. пособие. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2001. — гл. 3.1. URL: www.aup.ru/books/m72/3_1.htm (дата обращения: 15.07.2013).
3. Багиев Г.Л., Моисеева Н.К., Черенков В.И. Международный маркетинг: Учебник для вузов. 2-е изд. — СПб.: Питер, 2008. — 688 с.
4. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг. 3-е изд., перераб. и доп. — СПб.: Питер, 2008. — 718 с.
5. Голубков Е.П. Современные тенденции развития маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. — 2004. — №1. — С. 3–18.
6. Гончарук В.А. Развитие предприятия. — М.: Дело, 2000. — 208 с.
7. Дойль П., Штерн Ф. Маркетинг менеджмент и стратегии. — 4-е изд. — СПб.: Питер, 2007. — С. 544.
8. Доклад о мировых инвестициях, 2011 год: Матер.конф. организации Объединенных Наций по торговле и развитию, ЮНКТАД. URL: www.un.org/ru/development/surveys/docs/investments2011.pdf (дата обращения: 10.08.2013).
9. Друкер П.Ф. Рынок: как выйти в лидеры. Практика и принципы. — М.: Совмест. предприятие «Бук Чембэр Интернэшнл», 1992. — 349 с.
10. Дрючина Е.И., Потапова О.Н. Гиперконкуренция на инновационных рынках: Матер. Круглого стола «Современные проблемы развития конкуренции и обеспечения конкурентоспособности экономики России» в рамках VIII Междунар.науч. конгресса «Роль бизнеса и трансформации общества — 2013». URL: www.moderncompetition.ru/r/about/events/index.php?id_4=60 (дата обращения: 12.08.2013).
11. Защита прав потребителей в Российской Федерации в 2012 году: Государственный доклад. — М.: Федеральная служба по надзору в сфере защиты прав потребителей и благополучия человека, 2013.
12. Котлер Ф. 300 ключевых вопросов маркетинга: отвечает Филип Котлер. — М.: Олимп-Бизнес, 2006. — 224 с.
13. Котлер Ф. Маркетинг от А до Я. 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер. — М.: Альпина Паблишер, 2010. — 211 с.
14. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс. — 2-е изд. — СПб.: Питер, 2006. — 464 с.
15. Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс. — М.: Изд. дом «Вильямс», 2007. — 656 с.
16. Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг менеджмент. — 12-е изд., изм. и доп. — СПб.: Питер, 2010. — 816 с.
17. Ляпоров В. Экомаркетинг. Энциклопедия маркетинга 2013. URL: www.marketing.spb.ru/lib-mm/strategy/ecomarketing.htm (дата обращения: 11.08.2013).
18. Национальная инновационная система и государственная инновационная политика Российской Федерации / Доклад к обзору ОЭСР НИС РФ. — М.: Мин-во образования и науки РФ, 2009.
19. Фирсанова О.В., Шубаева В.Г. Маркетинг инноваций: учебное пособие. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2010. — 104 с.
20. Хаммер М., Чампи Дж. Реинжиниринг корпорации: Манифест революции в бизнесе. — СПб: Изд-во СПбГУ, 1997. — 332 с.
21. Черенков В.И. Международный маркетинг. Философия и технологии бизнеса: Учебное пособие. — СПб.: Знание. — СПбИВЭСЭП, 2003. — 848 с.
22. Шубаева В.Г. Формирование и управление развитием творческого потенциала предпринимательских структур. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2007. — 259 с.
23. Шумпетер Й.А. Капитализм, Социализм и Демократия. — М.: Экономика, 1995. — Гл.7. Процесс «созидательного разрушения». URL: www.schumpeter.ru/reading.php?book=kapital&id=10 (дата обращения: 16.08.2013).
24. Юрашев В.В. Теория катастроф в стратегиях компаний. — Интернет-проект «Энциклопедия маркетинга», 2011. URL: www.marketing.spb.ru/lib-mm/strategy/disaster.htm (дата обращения: 10.06.2013).
25. Grant John. The Green Marketing Manifesto. — Wiley & Sons, Inc, 2008. — 320 c.
26. KPMG Рынок слияний и поглощений в России в 2012 году. URL: www.kpmg.com (дата обращения: 08.08.2013).
26. URL: www.acnielsen.ru (дата обращения: 01.07.2013).
27. URL: www.demographia.ru (дата обращения: 01.07.2013).
28. URL: www.e-xecutive.ru/wiki/index.php/Экологический_маркетинг (дата обращения:  09.07.2013).
29. URL: www.fas.gov.ru (дата обращения: 02.07.2013).
30. URL: www.internetworldstats.com (дата обращения: 02.07.2013).
31. URL: www.Json.ru (дата обращения: 02.07.2013).
32. URL: www.nalog.ru (дата обращения: 02.07.2013).
33. URL: www.rating.rbc.ru 2010–2013 гг. (дата обращения: 02.07.2013).
34. URL: www.rtd-info.ru (дата обращения: 02.07.2013).
35. URL: www.rtd-info.ru (дата обращения: 02.07.2013).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024