Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (48), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Shchegolev V. V.
Senior lecturer, Chair of Entrepreneurship and Commerce, St. Petersburg State Polytechnic University

The use of Kano methodology for the estimation of consumer value of functional gains (attributes) of industrial production (case of the automated system of monitoring, management and diagnostics “Rakurs” (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the value of attributes on the basis of comparative estimations (benchmarking) with the use of Kano methodology, which allows to reveal the impact of price upon the complex system of product with multiple functional characteristics. Further optimization of the options within the system is designed in a such a way as to fully meet consumer requirements, which is achieved through lowering the cost of attributes as well as the manufacturing cost to begin with
Key words: Kano methodology, estimation of consumer value, industrial goods, industrial markets, benchmarking, marketing research
Pages: 233 - 236



Литература
1. Группа компаний «Ракурс» — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.rakurs.su/about/rakursgk/ (дата обращения 30.10.2013).
2. Дуболазов В.А., Салкуцан С.В. Маркетинг и управление // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. Экономические науки. — 2013. — Т.2. — № 163. — С. 120–124.
3. Дуболазов В.А., Щёголев В.В. Определение потребительской ценности предложения на рынке промышленной продукции // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. Экономические науки. — 2008. — Т.6. — № 68. — С. 323–327.
4. Капустина Л.М., Бабенкова А.В. Оценка удовлетворённости корпоративных клиентов сервисом ОАО «ПНЕВМОСТРОЙМАШИНА» НА В2В-РЫНКЕ // Экономика региона. — 2010. — № 4. — С. 84–92.
5. Рудакова О. Оценка уровня удовлетворённости населения: адаптированная методика // Проблемы теории и практики управления. — 2011. — № 1. — С. 112–117.
6. Щеголев В.В. Методы оценки потребительской ценности промышленной продукции // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Сер. Экономические науки. — 2010. — Т.3. — № 99. — С. 197–201.
7. Doyle P. How shareholder value analysis re-defines marketing. Market Leader 2000 Spring: 16–25.
8. Golfetto F., & Gibbert M. Marketing competencies and sources of customer value in business markets // Industrial Marketing Management. — 2006. — № 36. — р. 904–912.
9. Hinterhuber A. Towards value-based pricing — an integrative framework for decision making // Industrial Marketing Management. — 2004. — № 33. — р. 765–778.
10. Kano Noriaki, Nobuhiku Seraku, Fumio Takahash, Shinichi Tsuji. Attractive quality and must-be quality // Journal of the Japanese Society for Quality Control. — 1984. — №.14(2). — р. 27–33.
11. K. Matzler and H.H. Hinterhuber. How to make product development projects more successful by integrating Kano’s model of customer satisfaction into quality function deployment // Technovation. — 1998. — Vol.18. — No. 1 Elsevier Science Ltd. Pр. 25–38.
12. Mittal B., Lassar W. M. Why do customers switch? The dynamics of satisfaction versus loyalty // Journal of Services Marketing. — Vol.12. — 1998. — Pp. 98–103.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024