Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (48), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Ostroumov A. A.
Chair of Commerce and Logistics, St. Petersburg State Economic University

Efficacy of information-and-logistics system of an auto-dealer from the perspective of logistic tasks solution: methodology of evaluation (Russia, St. Petersburg)
The article offers a concept of evaluation related to the efficacy of information-and-logistics system, and shows the role of logistic tasks within the frames of the information-and-logistics system of an auto-dealer. Based on the major logistic tasks of a multi-brand auto-dealer, the author formulates criteria of efficacy of information-and-logistics system as well as a methodology of calculating its integral index of efficacy
Key words: auto-dealer, logistic system, information-and-logistics system, efficacy of information-and-logistics system
Pages: 237 - 240



Литература
1. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг. — СПб: Питер, 2005.
2. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования. — М.: Финпресс, 2004.
3. Коробов В.Б. Сравнительный анализ методов определения весовых коэффициентов «влияющих факторов» // Социология. — 2005. — №10. — С.54–73.
4. Модели и методы теории логистики / Под ред. В.С. Лукинского. — СПб: Питер, 2008.
5. Моисеева Н.К. Экономические основы логистики. — М.: Инфра-М, 2008.
6. Нареш М. Маркетинговые исследования и эффективный анализ статистических данных. — К.: ООО «ТИД «ДС», 2002.
7. Некрасов А.Г. Оценка эффективности логистических систем // Интернет-ресурс: http://www.integprog.ru/press-centre/publications/68-pub-oels.html. Дата доступа: 28.03.2013.
8. Николаева М.А. Товароведение потребительских товаров. Теоретические основы. — М.: Норма, 1998.
9. Нищев С.К. Анализ конкурентного положения // Управление компанией. — 2004. — №2.
10. Филатова И.Ю. Принципы достижения конкурентного преимущества цепями поставок // Интернет-ресурс: elibrary.finec.ru/materials_files/322138287.pdf Дата доступа: 18.06.2013.
11. Шонесси Дж. О. Конкурентный маркетинг. Стратегический подход. — СПб: Питер, 2001.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024