Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (48), 2013
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Lozhko V. V.
First vice-rector, Federal State Educational Institute for Further Professional Education “National Institute of Health” (St.Petersburg) MA (Management), PhD (Medicine)
Yakovlev I. P.
Chair of Mass Communications Management, St. Petersburg State University, PhD (Philosophy)

Socio-economic mission of the regional mass media (Russia, St. Petersburg)
The article analyzes various directions and the content of activity of mass media information, necessary for the sustainable socio-economic development of Russia, including the country’s regions
Key words: mass media, mission of mass media, social values, social responsibility of mass media, improvement of mass media activity
Pages: 272 - 276



Литература
1. Ложко В.В. Современные подходы к формированию качества жизни населения и человеческого капитала в национальной и региональной экономике // Проблемы современной экономики. — 2010. — № 4. — С.255.
2.Яковлев И.П. Современные теории массовой информации. — СПб. — 2012.
3. Массмедиа российского медиаполиса. — СПб. — 2009.
4. Мозолин А.В. Проблемы управления имиджем региона: стратегические и технологические аспекты // В сб.: СМИ в современном мире. — СПб. — 2010. — С.131.
5. Российская периодическая печать. Состояние, тенденции и перспективы развития: Отраслевой доклад / Под ред. В.В. Григорьева. — М., 2011. (На сайте Роспечати).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024