Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (49), 2014
ISSUES OF ECONOMIC THEORY. MACROECONOMICS
Davydova D. A.
PhD student, Chair of Economic Theory, St. Petersburg State University

The price for creative labor products and factors of its formation
(Russia, St. Petersburg)
The article analyzes issues related to price formation in the area of artistic creation, which has its own specificities largely based on subjective criteria. None of the existing conceptions of price formation can thoroughly reflect this process.
Key words: products of artistic creation, price formation, factors of price formation, production interval, symbolic capital, fields of art
Pages: 41 - 46



1 См.:Throsby David. The production and Consumption of the Arts: A View of Cultural Economics // Journal of Economic Literature. Vol.XXX11, 1994. pp.1–29. Towse Ruth. A Handbook of Cultural Economics. Northampton. MA: Edward Elgar. 2003. Ginsburgh.
2 См.: Журнал новой экономической ассоциации. — 2012. — № 2(14). — С. 126–163.
3 См. там же. — С. 126.
4 См.:James Heilbrun Economics of art and culture. — Cambridge., 1996. — C. 237.
5 Суворов Н. Галерейное дело. Искусство в пространстве галереи. — СПб.: Изд. СПбГУ, 2006. — С. 64–65.
6 МРТ — функциональная магнитно-резонансная томография — надежная и совершенно безопасная для человека технология, при помощи которой можно измерить активность мозга, связанную с процессом восприятия, мышления и принятия решений.
ТКЭАМ — топографическое картирование электрической активности мозга. Эта технология основана на использовании различных сенсоров для измерения малейших электрических сигналов в самых крохотных областях головного мозга. С помощью ТКЭАМ когнитивные функции — возбуждение, проявление интереса и т.д. — реагирует на различные раздражители.
7 Линдстром М. Buyology. Увлекательное путешествие в мозг современного потребителя. — .М.: ЭКСМО, 2011. — С.145.
8 Там же.
9 См.: Хвостов А.Б. Ценообразование на продукцию кинопроизводства: Автореф. дисс.... канд. экон. наук. — СПб., 2010. — С.6.
10 Бурдье П. Социальное пространство: поля и практики. — М., СПб., 2005. — С. 367.
11 Американская философия искусства: основные концепции второй половины ХХ века. — Екатеринбург, 1997. — С. 154.
12 Бодрийяр Ж. К критике политической экономии знака. — М. 2004. С. 122.
13 См..: http//artandyou.ru
14 См.: Воспоминания Дюран-Рюэля // Импрессионизм. — Л., 1969. — С. 268.
15 Суворов Н. Галерейное дело. Искусство в пространстве галереи. — СПб.: Изд-во СПбГУ, 2006. — С.67.
16 Там же. — С. 105.
17 См.: Ежегодник музея Новой Академии Изящных искусств в Санкт-Петербурге: «Великая художественная воля». — СПб., 1999.
18 Американская философия искусства: основные концепции второй половины ХХ века. — Екатеринбург, 1997. — С. 154.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020