Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (49), 2014
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Slutskin I. M.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Typology of partner relations between particular firms and the sphere of sports (Russia, St. Petersburg)
The article describes the key aspects in the typology of partner relations between a firm that produces various sports goods with the sphere of sports at large. These key aspects involve: types of marketing communications, types of sports, object though which communication occurs, etc
Key words: partner relations, sphere of sports, kinds of sports, sport associations and federations, sport clubs (teams), the use of famous sportsmen's image
Pages: 128 - 130



Литература
1. Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок / Пер. с англ. под ред. В.Б. Колчанова. — СПб.: Питер, 2005. — 800 с.
2. Слуцкин И.М. Спортивное спонсорство как эффективный инструмент интегрированных маркетинговых коммуникаций // Проблемы современной экономики. — 2012. — №  3(43).
3. Слуцкин И.М. Лицензирование брендов как инструмент коммуникационной политики компании // Актуальные проблемы экономики современной России: Сб. науч. тр. / Под ред. А.А. Оводенко. — СПб.: ГУАП, 2013. — 202 c.
4. Маркетинг спорта / Пер. с англ. под ред. Д. Бича и С. Чедвика. — М.: Альпина Паблишерз, 2010. — 706 c.
5. http:ru.uefd.org/events/marketing/licensing-oud-merehdndising/newsid=1962125.htme
6. http:ru.uefd.org/events/marketing/news/newsid=19
7. http:ru.uefd.org/events/marketing/news/=1456941.htmehyunda+Kia
8. http://rusluge.ru/article/39.htme
9. Аакер Д., Йохимштайлер Э. Бренд-лидерство: новая концепция брендинга / Пер. с англ. — М.: Изд. Дом Гребенникова, 2003. — 380 c.
10. Шааф Ф. Спортивный маркетинг / Пер. с англ. — М.: Информ.-изд. дом «Филинъ», 1998. — 464 c.
11. Гринин Л.Е. Психология и социология феномена славы // Историческая психология и социология истории. — 2010. — Т. 3. — № 2. — С. 98–124.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020