Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (49), 2014
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Arenkov I. A.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor
Aiba B. E.
PhD student, St. Petersburg State Economic University

Marketing potential of the territory: The model of formation (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the marketing potential of a territory, describes its mechanism on the basis of resource concept, and addresses the process of its formation
Key words: marketing potential of a territory, marketing attractiveness of a territory, resources of a territory, potential of a territory
Pages: 149 - 151



Литература
1. Аренков И.А. Салихова Я.Ю., Гаврилова М.А. Конкурентный потенциал предприятия: модель и стратегии развития // Проблемы современной экономики. — 2011. — № 4. — С. 120–125.
2. Бурцева Т. Характеристика инвестиционной привлекательности города // Муниципальная экономика. — 2001. — №3. — С. 2–12.
3. Мещеряков Т.В., Жердева О.В. Маркетинговый потенциал территории: Препринт. — СПб.: Изд-во СЗГТУ, 2007. — С. 12.
4. Песоцкая Е.В. Моделирование социально-экономического развития малых и средних городов России. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 1994.– С.14.
5. Юлдашева О.У. К вопросу теории и методологии формирования маркетингового потенциала компании // Известия СПбГУЭФ. — 2006. — № 2 (46). C. 95–110.
6. Юрпалов С. Конкурентоспособность территориальной системы сущность и методы оценки // Интеграция: власть, наука, производство. — 2003. — № 1. С. 33–37.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020