Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (50), 2014
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Grigorjev D. A.
PhD student, Chair of Trade and Marketing, Institute of Trade and Economy, Siberian Federal University (Krasnoyarsk)
Suslova Yu. Yu.
Chair of Economics and Planning, Krasnoyarsk State Institute of Trade and Economy, PhD (Economics), Professor

Theoretical and methodological approaches to the study of market potential and its volume (Russia, Krasnoyarsk)
The article describes types of market potential and factors affecting the volume of consumer market, including a special methodology of calculating the aggregate volume of the latter. This methodology allows to analyze the impact of significant qualitative and quantitative factors, and consequently to calculate the real and the potential volume of the market, as well as to forecast the tendencies of its change in the future
Key words: market potential, entrepreneurial activity, volume of consumer market, factors affecting the volume of consumer market
Pages: 234 - 237



Литература
1. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика.- М.: Финпресс, 1998. — 416 с.
2. Суслова Ю.Ю. Емкость регионального рынка потребительских товаров: проблемы изучения, оценки и управления (на примере рынка легковых автомобилей): автореферат дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05. — Красноярск, 2000. — 16 с.
3. Суслова Ю.Ю. Рыночная инфраструктура города: теория, методология, практика: монография — М.: Креативная экономика, 2007. — 176 с.
4. Суслова Ю.Ю. Методические подходы к определению рыночного потенциала и емкости рынка // Сб. тезисов 5 краевой научно-практической конференции студентов и аспирантов, посвященной 30-летию КГУ «Проблемы переходной экономики» / КГУ. — Красноярск, 1999. — С.213.
5. Суслова Ю.Ю., Жигалин С.П. Методические подходы к исследованию предпринимательских структур в инфраструктуре рынка // Проблемы современной экономики. — 2012. — №4. — С. 182–186.
6. Чаплина А.Н. Методология и методы управления потребительским рынком для городского населения: Монография / Краснояр. гос.ун-т. — Красноярск, 2002. — 231 с.
7. Шнипер Р.И., Новоселов А.С. Региональные проблемы рынковедения: Экономический аспект. — Новосибирск: ВО «Наука». Сибирская издательская фирма, 1993. — 443 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024