Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (50), 2014
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Shchedrina I. V.
Assistant professor, Chair of Marketing, Trade and Economy Institute, Siberian Federal University (Krasnoyarsk), PhD (Economics)
Aleksandrenko P. N.
PhD student, Chair of Management, Trade and Economy Institute, Siberian Federal University (Krasnoyarsk)
Neborsky O. I.
PhD student, Chair of Management, Trade and Economy Institute, Siberian Federal University (Krasnoyarsk)

Innovative organizational culture as a way to increase competitiveness at the enterprises in the sphere of services (Russia, Krasnoyarsk)
The article discusses ways to increase competitiveness at the enterprises in the sphere of serves based on the introduction of the innovative organizational culture. The authors distinguish factors that affect managerial decisions in the sphere of innovative culture, and describe the process of development of the innovative organizational culture
Key words: innovations, organizational culture, aims of development, sphere of services, competitiveness, types of organizational culture
Pages: 342 - 345



Литература
1. Асаул А.Н. Организация предпринимательской деятельности: Учебник для вузов. 4-е изд. Стандарт третьего поколения. — СПб: Питер, 2013. — 352 с.
2. Грошев И.В., Емельянов И.В., Юрьев В.М. Организационная культура: Учеб. пособ. — М.:ЮНИТИ-ДАНА, 2004. — 288 с
3. Гуляевская Н.В., Попов А.И., Шумакова С.Ю. Взаимодействие предпринимательских структур и научных организаций в развитии экономики инновационного типа // Проблемы управления рисками в техносфере. — №3 (15). — 2010.
4. Залялова Л.Р. Базовые факторы конкуренции и конкурентоспособности в сфере услуг // Вестник ТИСБИ. — 2006. — № 2.
5. Касьяненко О.А. Организационная культура: учебное пособие для студентов. — СПб.: СПбГУЭФ, 2003. — 192 с.
6. Клеймор Г. Механизмы принятия стратегических решений и стратегическое планирование на предприятиях // Вопр. экономики. — 2010. — №9. — С. 46–66.
7. Николаев А. Инновационное развитие и инновационная культура // Наука и наукознавство — 2001. — №2.
8. Питерс Т., Уотермен Р. В поисках эффективного управления (опыт лучших компаний) / Пер. с англ.; общ. ред. Л.И. Евенко. — М.: Прогресс, 1986. — 424 с.
9. Чаплина А.Н., Максименко И.А. Механизм обеспечения конкурентоспособности сетевых розничных торговых предприятий: монография / Краснояр. гос. ун-т. — Красноярск, 2008 — 215 с.
10. Шейн Э. Организационная культура и лидерство / Пер. с англ. под ред. В.А. Спивака. — СПб: Питер, 2002. — 336 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020