Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (50), 2014
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Flit A. L.
PhD student, Chair of Management and Planning of socio-economic processes, St. Petersburg State University

Competitiveness of enterprises in the sphere of services: specificities of evaluation (Russia, St. Petersburg)
The article analyzes the major approaches and offers a methodology of evaluation of competitiveness at the enterprises in the sphere of services based on the indices of financial and economic performance, innovative activity, enterprise image and business reputation, quality of services, development of organizational culture. The author argues that the criteria of “adaptiveness” should also be taken into consideration as an important factor of competitiveness
Key words: sphere of services, competitiveness of services, evaluation of enterprise' competitiveness
Pages: 345 - 348



Литература
1. Фасхиев Х.А., Попова Е.В. Как измерить конкурентоспособность предприятия? // Маркетинг в России и за рубежом. — 2003. — № 4(36). — С. 53–68.
2. Костин И.М., Фасхиев Х.А. Измерение конкурентоспособности предприятий // Менеджмент организации XXI века: Тезисы докл. Междунар науч.-практ. конф. — Наб. Челны: КамПИ, 2001. — С. 115–117.
3. Скульмовская Л.Г., Кудинова О.С. Исследование инновационной активности персонала как одной из составляющих кадрового потенциала сферы гостеприимства // Фундаментальные исследования. — 2013. — №10.
4. Москвина И.А., Моисеева Н.К. Репутация и имидж предприятия как объекта управления в системе маркетинга (теоретические аспекты) // Маркетинг услуг. — 2007. — №2(10). — С. 130–139.
5. Parasuraman A., Zeithaml V., Berry L. (1988). SERVQUAL: a multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality // Journal of Retailing, Vol. 64, No. 1, pp. 12–40.
6. Новаторов Э.В., Новицкая В.Д. Модификация и эмпирическая проверка методики измерения качества услуг SERVQUAL применительно к банковским услугам // Маркетинг в сфере финансовых и страховых услуг. — 2012. — № 1. — С. 22–32.
7. Баева Д.А. Управление конкурентоспособностью промышленного предприятия: автореферат дисс...... канд. экон. наук: 08.00.05. / Южно.-Уральск. гос. ун-т, 2009.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024