Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (51), 2014
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Head of the Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor, Honored Scientist of the Russian Federation, Professor Emeritus, St. Petersburg State Forestry University
Dligach A. A.
Director General, Managerial partner of Advanter Group companies, Assistant professor, Department of International Economics, T. Shevchenko Kiev National University, PhD (Economics)
Meffert H.
Honorary Director, Institute of Marketing, Westfдlische Wilhelms-Universitдt (Mьnster, Germany), Professor Emeritus of St. Petersburg State Economic University and a number of European Universities, PhD (Economics), Professor
Fritz W.
Director, Institute of Marketing, Technological University (Braunschweig, Germany), Honorary Professor, University of Wien (Austria), PhD (Technology), Professor

Diversification of marketing functions and customer’s perception of trade values: foresight marketing technologies in the context of spatial and systemic economy
(Russia, St. Petersburg; Ukraine, Kiev; Germany, Braunschweig, Mьnster)
The article discusses the process of diversification of marketing functions in the course of evolution of marketing concepts, changes in the character of economic interaction among the subjects of the market, as well as consumer perceived values in the context of formation of spatial and systemic economy. The authors emphasize the importance of foresight technologies in marketing
Key words: marketing of interaction, the concept of marketing of spatial interaction, evolution of marketing concepts, diversification of marketing functions, foresight of marketing technologies, systemic economy, consumer perceived value
Pages: 205 - 209



Литература
1. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: Учебник для ВУЗов. — СПб.: Астерион, 2011.
2. Багиев Г.Л., Мефферт Х. Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегии. Эффективность. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009.
3. Багиев Г.Л., Пинчук А.В., Серова Е.Г., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2012. — №4 (44).
4. Багиев Г.Л., Шульга А.О. К вопросу формирования системных свойств маркетинга // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4 (40).
5. Бияков О.А. Теория экономического пространства: методологический и региональный аспекты. — Томск: Изд-во Томского Университета, 2004.
6. Гранберг А.Г. Пространственная экономика в системе наук. [Электронный ресурс] // Российский экономический конгресс: сб. докладов участников (2009. 7–12 декабря, Москва) / Новая экон. ассоциация. Ин-т экономики РАН. — М. Режим доступа (05.02.12).: http://www.econorus.org/consp/files/gran.doc.
7. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. — СПб.: Изд-во «Питер», 2009.
8. Мелентьев Л.А. Оптимизация развития и укрепления больших систем энергетики. — М.: Высшая школа, 1982.
9. Прахалад К.К., Кришнан М.С. Пространство бизнес-инноваций: создание ценности совместно с потребителем. — М.: Альпина Паблишер, 2010.
10. Человек и хозяйство: философско-методологический аспект: учебное пособие / Под ред. И.А. Сафронова. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2012.
11. Юлдашева О.У. Наша цель — трансфер глобального маркетинтового мышления в бизнес через подготовленных нами магистров. НИУ «Высшая школа экономики» // http:winter/spb/hsc/ru//ntws/108950250/html (17 января,2014).
12. Длiгач А.О. Стратегiчне маркетингове управлiния: монографiя. — Киев: Алерта, 2012.
13. Длiгач А.О. Трициклiчна модель маркетинговоi дiяльностi // Маркетинг в Украini. — 2005. — № 5.
14. Клейнер Г.Б. Системная экономика как платформа развития современной экономической теории // Вопросы экономики. — 2013. — № 6.
15. Клейнер Г.Б. Системная парадигма и теория предприятия // Вопросы экономики. — 2002. — № 4.
16. Газизуллин Ф.Г., Газизуллин Н.Ф. Инновационные институциональные прорывы — доминанты развития экономики России в условиях новой индустриализации // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 2 (46).
17. Корнаи Я. Системная парадигма // Вопросы экономики. — 2002. — № 4.
18. Поппер Р. Мониторинг исследований будущего // Форсайт. — 2012. — Т. 6. — № 2.
19. Popper R. Wild Cards aut Weak Signals Informing and Shaping Research and Innovation Policy. Paper prtsented at the Fourth International Seville Conferenz. Seville, 12–13 May. 2011.
20. Третьяк В.П. Форсайт в вопросах и ответах. Издание третье, дополненное. — М., 2011.
21. Третьяк О.А. Эволюция маркетинга: этапы, приоритеты, концептуальная база, доминирующая логика // Российский журнал менеджмента. — 2006. — Т.4. — № 2.
22. Калюжнова Н.Я. Сущность, содержание и методология форсайта // Форсайт как инновационный инструмент формирования перспективной конкурентоспособности страны и региона в условиях глобализации: Матер. Первой Всероссийской Интернет-конференции. Октябрь, 2006. — Иркутск: Изд-во ИГУ, 2007.
23. Гапоненко Н.В. Форсайт Теория. Методология. Опыт. — М.: Изд-во ЮНИТИ ДАНА, 2012.
24. Соколов А.В. Методология форсайта и выбор приоритетов инновационного развития // Форсайт. — 2011. — Т.5. — № 4.
25. Fritz W., Lorenz B. Beziehungen zwischen Konsumenten und Marken — Eine empirische Analyse verschiedener Beziehungenstypen // Schmaltndachs Zeitschrift fuer bttriebwirtschaftlieche Forschung. — 2010. — № 62.
26. Татаренко В.Н. Маркетинг влияния. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009.
27. Багиев Г.Л., Егорова И.И., Наумов В.Н. Индивидуально-ориентированная технология подготовки маркетологов // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4 (44).
28. Gummesson E. 1999, Totak Reletionship Marketing: Rethinkling Marketing Management from 4Ps to 30 Rs/Butterwarth-Heinemann: Oxford.
29. Данько Т.П. Управление маркетингом (методологический аспект). — М.: ИНФРА-М., 1997. — 280 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024