Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (51), 2014
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Firsanova O. V.
Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor

Improvement of the conceptual apparatus of contemporary marketing theory: a methodological justification (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the objective economic processes such as intensifying competition, increasing complexity of its forms, consumer value orientations and their impact upon the choice of goods and the economic behavior in general, impossibility of obtaining significant objective results related to the marketing activity of enterprises, etc. While all these factors have changed the object of marketing theory, they present a starting point for the development of new definitions, “perception” being one of them
Key words: marketing, theory of marketing, consumer behavior, marketing of interaction
Pages: 210 - 214



Литература
1. Академия рынка: маркетинг / Пер. с фр. — М.: Экономика, 1993.
2. Багиев Г.Л. Мефферт Х. Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегия. Эффективность. — СПб.: СПбГУЭФ. — 2009.
3. Зайтамл В. Восприятие потребителем цены, качества и ценности товара: модель целей и средств и синтез доказательств // Классика маркетинга / Сост. Б.М. Энис, К.Т. Кокс, М.П. Моква. — СПб.: Питер, 2001. — С. 590–626.
4. Осипов Ю.М. Курс философии хозяйства // Философия хозяйства. Альманах центра общественных наук и экономического факультета МГУ им. М.В. Ломоносова. — 2001. — № 2. — С. 244–261.
5. Саймон Г. Теория принятия решений в экономической теории и науке о поведении // Теория фирмы / Под ред. В.М. Гальперина. — СПб.: Экономическая школа, 1999. — Т.2 — С. 54–72.
6. Саймон Г. Методологические основания экономики // Системные исследования. Методологические проблемы: Ежегодник. — М.: Наука, 1991. — С. 91–109.
7. Фирсанова О.В. Система мыследеятельностной методологии как философско-методологическая основа теории когнитивного маркетинга // Проблемы современной экономики. — 2011. — № 2 (38). — С. 51–54.
8. Фирсанова О.В., Потепкин М.С. Взаимосвязь воспринимаемой социальной ответственности компании и потребительской лояльности // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 1 (45). — С. 106–108.
9. Франк Р.Х. Микроэкономика и поведение. — М.: ИНФРА–М, 2000.
10. Хайек Ф.А. фон. Пагубная самонадеянность. Ошибки социализма: Пер. с англ.– М.: Изд-во «Новости» при участии изд-ва «Catallaxy», 1992. — 304 с.
11. Шелдрейк Дж. Теория менеджмента: от тейлоризма до японизации: Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2001.
12. Юдин Э.Г. Системный подход и принципы деятельности. Методологические проблемы современной науки. — М.: Наука, 1978.
13. Creyer, Elizabeth H. and Ross William T. The influence of firm behavior on purchase intention: do consumers really care about business ethics? // Journal of Consumer Marketing, — 1997. — № 14 (6), pp. 421–432.
14. Ellen, Pam Scholder, Lois A. Mohr, and Deborah J. Webb, Сharitable Programs and the retailer: do they Mix? Journal of Retailing, 2000. — № 76 (3).
15. Karen L., Becker–Olsen, B. Andrew Cudmore, and Ron P. Hill, The impact of perceived corporate social responsibility on consumer behavior, journal of business research. –2006. — 59 (January), 46–53.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024