Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (52), 2014
PROBLEMS OF MODERNIZATION AND TRANSITION TO INNOVATIVE ECONOMY
Marshalkina T. V.
Financial University under the Government of the Russian Federation, Graduate student,
Head of development Department of multimedia content at LLC «Center of the development of multimedia materials»


Projects to develop innovative products in the general system of investment projects: key differences (Russia, Moscow)
The article discusses the basic approaches to the definition of innovative projects in Russia and abroad, formulates special aspects of innovative projects and their place in the system of investment projects. It identifies 5 key features of project management in creating innovative products
Key words: innovative project, innovative product, project management, innovation risk, projects of creating innovative products
Pages: 28 - 31



Литература
1. Руководство Осло. Рекомендации по сбору и анализу данных по инновациям. 3-е изд. / Организация Экономического Сотрудничества и Развития и Статистическое Бюро Европейских Сообществ. — М.: ЦИСН Мин-ва образования и науки РФ, 2006.
2. Евразийский стандарт управления проектами. Расширение для инновационных проектов / ИННИТ, КСИ-1.2, Версия 2.2, Москва, 2012 . — С.13. URL: http://www.rpm-consult.ru/pdf/ESUP_K_Innovation_080922.pdf (дата обращения: 09.01.2014).
3. Купер Р.Г. Проекты по созданию новых продуктов: факторы успеха в новом продукте. // Европейский журнал Маркетинга. — 1980. — №14(5/6). — C.277–291.
4. Харт С. Составляющие успеха при разработке нового продукта: исследование // Журнал об управлении маркетингом. — 1993. — №9(1). — С.23–41.
5. Вебб А. Управление проектом по созданию продуктовой инновации. — Альдершот, Англия: Изд-во Гувер Паблишинг, 2000.
6. Косарогли М., Хант А.Р. Проекты по созданию инновационных продуктов и навыки менеджера в телекоммуникационной индустрии // Международный журнал Управления проектами в бизнесе. — 2009. — №2(2). — С.308–317.
7. Быковский В.В., Мищенко Е.С., Быковская Е.В. Управление инновационными проектами и программами: учебное пособие. — Тамбов: Изд-во ГОУ ВПО ТГТУ, 2011. — С. 5.
8. Туккель И.Л., Сурина А.В., Культин Н.Б. Управление инновационными проектами: учеб. для вузов — СПб.: БХВ-Перербург, 2013. — С.11.
9. Первушин В.А. Практика управления инновационными проектами: учеб. пособие для вузов. — М.: Изд-во «Дело» АНХ, 2010. — С.12.
10. Фаннин Б. Управление инновационными проектами // Управление международными проектами, — 2004. URL: http://nyspin.org/Fannin%20-%20Innovation%20Project%20 Management.pdf (дата обращения: 09.01.2014).
11. Котлер П., Келлер K.Л. Маркетинг инновационных проектов 12-е изд. — Нью-Джерси: Прентис Холл, 2006.
12. Брейли Р., Сюуарт С., Аллен Ф., Принципы корпоративных финансов. 10-е изд. — Нью-Йорк: МакГрей Хилл, — 2011.
13. Кенес В. Кахн, Салли Еванс Кей, Реебека Дж. Столеграаф. Руководство по управлению проектами по созданию инновационных продуктов /Междунар. Ассоциация управления и развития проектов PDMI. — Нью Джерси: Джон Виллей и сыновья. — 2013.

Сноски 
1 Международная Ассоциация управления и развития проектов: официальный сайт. URL: http://www.pdma.org/ (дата обращения: 09.01.2013)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024