Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (52), 2014
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Gladysheva Ya. S.
PhD student, Chair of the Theory of Organization, National Research University "Higher School of Economics" (Moscow)

Evaluation of the actual status of development and progression of Russian regions and cities (Moscow, Russia)
The article deals with the management tool of socio-economic development of the marketing area, which becomes more and more popular in recent years. It presents researches, aimed at the development of evaluation criteria of information about the development and promotion of the regions and cities of Russia at the regional, national and global space
Key words: municipal management, marketing territory, socio-economic development, marketing strategy, marketing tools
Pages: 209 - 214



Литература
1. Конституция Российской Федерации от 12.12.1993 г.http://www.consultant.ru/popular/cons/1_1.html#p27
2. Федеральный закон от 06.10.2003 № 131-ФЗ «Об общих принципах организации местного самоуправления в Российской Федерации». http://www.consultant.ru/popular/selfgovernment/
3. Федеральный закон от 23 июня 1995 года №115-ФЗ «О государственном прогнозировании и программах социально-экономического развития Российской Федерации». http://base.garant.ru/1518908/
4. Braun E. City Marketing. Towards an integrated approach. — Erasmus Research Institute of management RSM Erasmus University / Erasmus School of Economics Erasmus University Rotterdam, 2008. — С.29–30
5. Deffner A, Liours C. City marketing: Asignificant planning tool for urban development in a globalised economy // ERSA conference papers. 2005. URL: http://www.feweb.vu.nl/ersa2005/final_papers/395.pdf
6. Kavaratzis M., Ashworth, G. Place Marketing: How Did we Get There and Where are we Going? // Journal of Place Management and Development. — 2008. — №1. — С. 150–165.
7. Metaxas T. Cities competition, place marketing and economic development in South Europe: The Barcelona case and FDI Destination // Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, 2010. №5. С.8–9. URL: http://ideas.repec.org/a/rom/terumm/v5y2010i14p5-19.html
8. Niedomysl T. & Jonasson M. Towards a Theory of Place Marketing // Journal of Place Management and Development. — 2012. — №3. — С. 223–230.
9. Toma S., Grigore A-M., l Marinescu P. Economic development and entrepreneurship // Procedia Economics and Finance 2014. №8. С.436. URL: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567114001117
10. Визгалов Д.В. Маркетинг города. — М.: Фонд «Институт экономики города», 2008. — С.11.
11. Гладышева Я.С. Проблемы внедрения новых технологий управления городами: социально-психологический аспект // Психология обучения. — 2014. — №1. — С.6–11.
12. Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. — СПб.: Стокгольмская школа экономики в С.-Петербурге, 2005. — С. 15–17.
13. Мокрый В.С. Социально-экономическое развитие муниципальных образований в условиях реформы местного самоуправления // Государственная власть и местное самоуправление. — 2006. — № 4. — С. 14–17.
14. Панкрухин А.П. Маркетинг территории: учеб. пособ., 2-е изд., дополн. — СПб.: Питер, 2006. — С.18.
15. Анализ проблем продвижения регионов РФ в условиях современных экономических и социальных изменений: Матер. проектно-учебной группы Национального исследовательского университета «Высшая школа экономики». — М., 2012.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020