Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (53), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Arkhipov A. E.
Chair of Services and Organization of Commerce, Novosibirsk State University of Economy and Management, PhD (Economics), Professor
Sevrjukov I. Yu.
Assistant Professor, Chair of Services and Organization of Commerce, Novosibirsk State University of Economy and Management

Priority of marketing communications in the context of economic globalization
(Russia, Novosibirsk)
The article discusses the impact of the major economic trends upon the strategy and tactics of competitive actions undertaken by commercial firms. The authors particularly emphasize the importance of business-communications in the context of unstable market conjuncture
Key words: economic globalization, transnational corporations, sphere of services, system of marketing communications
Pages: 163 - 165



Литература
1. Нюренбергер Л.Б., Архипов А.Е., Карулева Е.А. Современные тенденции формирования экономических структур и особенности стратегического управления фирмой // Проблемы современной экономики. – 2008. – № 1. – С. 144–147.
2. Цвылев Р. Метаморфозы индустриальной экономики: проблема экономических измерений // Мировая экономика и международные отношения. – 2001. – № 2. – С. 11–19.
3. Архипов А.Е., Таскаев Е.Н. Маркетинговые коммуникации в эпоху глобализации и унификации // Российское предпринимательство. – 2011. – № 1–2. – С. 90–93.
4. Розанова Н.М. Взаимодействие фирм на товарных рынках в мировой экономике. – М.: ИНФРА-М, 1998. – 384 с.
5. Нюренбергер Л.Б., Климова Э.Н. Профайлинг как инновационный инструмент маркетинга отношений // В мире научных открытий. – 2013. – № 8.1 (44). – С. 185–198.
6. Мусихина М.А., Нюренбергер Л.Б. Основные проблемы реализации теории жизненного цикла товара на международных рынках // Экономика и управление: анализ тенденций и перспектив развития. – 2013. – № 5. – С. 47–50.
7. Архипов А.Е. Новая парадигма разработки коммуникационного комплекса санаторно-курортного предприятия // European Social Science Journal. – 2011. -№ 3. – С. 336–342.
8. Климова Э.Н., Козырев Н.В., Пятова Е.Ю. Современные методические подходы к формированию коммуникационного бюджета фирмы // Вестник Белгородского университета кооперации, экономики и права. – 2012. – № 1. – С. 451–454.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024