Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (54), 2015
ISSUES OF ECONOMIC THEORY. MACROECONOMICS
Naumenko T. V.
Chair of the Global Social Processes, Department of Global Processes, M.V. Lomonosov State University, PhD (Philosophy)
Vishnevskaya E. L.
Doctoral student, M.V. Lomonosov Moscow State University, PhD (Philosophy)

Informational impact upon the consumer choice in the context of the contemporary society (Russia, Moscow)
The article discusses consumer choice in the contemporary society, analyzes the issue of subjective and objective usefulness of various types of goods and services purchased, and describes various models of consumer behavior, e.g. Veblen effect, Diderot effect, snob effect, etc. The authors also address the issue of consulting business and make an attempt to classify goods from the point of view of their elasticity in relation to information
Key words: consumer choice, noisy informational milieu, models of consumer behavior, usefulness, elasticity of goods in relation to information
Pages: 87 - 90



Литература
1. Агапов В., Петрусевич В., Яковлев С. Обзор и оценка перспектив развития мирового и российского рынков информационных технологий IDC Analyze the Future 2014 // http://fs.moex.com/files/9216. Дата обращения 03.06.15
2. Белл Д. Социальные рамки информационного общества. Сокращ. пер. Ю.В. Никуличева // Новая технократическая волна на Западе / Под ред. П.С. Гуревича. — М., 1988. –330 с.
3. Курс экономической теории / Под ред. А.В.Сидоровича; МГУ им. М.В.Ломоносова. — М.: Изд-во «Дело и Сервис», 2007. — 1040 с.
4. Науменко Т.В. Социальная сфера и ее роль в современном обществе // Экономика и управление: проблемы, решения. — 2011. — №1. — С. 15–20.
5. Науменко Т.В. Методологический анализ проблемы экономического сознания // Экономика и управление: проблемы, решения. — 2013. — №11(23). — С.21–33.
6. Тестирование товаров ProductTest Электронный ресурс http://product-test.ru/news/electronics/2015-spros-na-apple-i-b-brendy-povysil-prodazhi-smartfonov-v-rossii Дата обращения 20.02.15
7. Финансовый отчет компании Samsung за 4 квартал 2012 года http://www.samsung.com/ru/news/local/4q-2012-results Дата обращения 20.02.15
8. Фридман М. Методология позитивной экономической науки // THESIS. — 1994. — Вып.4. — С. 20–52.
9. K. Lancaster. A New Approach to Consumer Theory // Journal of Political Economy. — 1966. — Apr.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024