Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (54), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor, Honorary Scientist of the Russian Federation
Serova E. G.
Assistant professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics)

To the issue of hybrid modelling implementation in the systemic research of the market space (Russia, St. Petersburg)
The use of spatial systemic paradigm in the context of market relations in Russia presupposes complex research of how the subject of marketing space interact with each other. The article discusses the improvement of approaches, modelling and forecasting methods in the marketing systems with regards to their dynamics and the factors influencing their spatial relations and efficacy of the market subjects interaction. The author offers a hybrid modelling concept based on the combination of optimization, imitation and the formal system of the logical inference, i.e. on the models with combined architecture
Key words: marketing, spatial economics, marketing space, marketing system, architecture of the marketing information system, hybrid models and systems
Pages: 183 - 186



Литература
1. Багиев Г.Л., Длигач А.А., Мефферт Х., Фритц В. Диверсификация функций маркетинга и восприятие потребителем товарных ценностей: форсайт-технологии маркетинга в условиях пространственной и системной экономики // Проблемы современной экономики. — 2014 — № 3.
2. Багиев Г.Л., Пинчук А.В., Серова Е.Г., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2012 — № 4.
3. Баранов Э.Ф. О методических вопросах построения моделей согласования от­раслевых и территориальных решений. // Экономика и математические методы. — 1981. — № 5.
4. Гранберг А.Г. Основы региональной экономики. — М.: ГУ — ВШЭ, 2003. — 495 с.
5. Гранберг А.Г. Моделирование социалистической экономики. — М.: Экономика, 1988. — 487 с.
6. Минакир П.А. Экономический анализ и измерения в пространстве // Пространственная экономика. — 2014 — № 1.
7. Серова Е.Г. Формирование устойчивой адаптивной архитектуры маркетинговой информационной системы в условиях пространственной экономики // Сборник научных статей к научно-практическому круглому столу «Синергия маркетинга и логистики в инновационном развитии российской экономики» от 9 декабря 2013 г. — М.: Научные труды Вольного экономического общества. Т. 179.
8. Суслов В.И. Измерение эффектов межрегиональных взаимодействий: модели, методы, результаты. — Новосибирск: Наука, Сиб. отд-ние, 1991. — 247 с.
9. Fujita M., Thisse J.-F. Economics of Agglomeration. Cities, Industrial Location, and Regional Growth. Cambridge University Press, 2002. 480 p.
10. Leontieff V., Carter N., Petri P. The Future of the World Economy. New York: Oxford University Press, 1977. 118 p.
11. Schieritz Nadine, and Glosler, Andreas. Emergent Structures in Supply Chains — A Study Integrating Agent-Based and System Dynamics Modeling. The 36th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, Washington, USA, 2003.
12. Serova Elena, Krichevsky Michail. Scoring Model of Information Systems Sustainability // Proceedings of the 8th European Conference on Information Management and Evaluation ECIME 2014, Gent University, Belgium, 2014, p. 216–225.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020