Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (54), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Lesokhin V. Z.
Chair of Technology Systems and Commodity Research, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor

Marketing and the economics of cluster informatization (Russia, St. Petersburg)
The article describes the economic nature of the competitive milieu formation by way of clusterization as the basis of innovative development in the context of market monopolization, including that by natural monopolies. The author offers an economic model explaining the efficacy of innovational cluster development, including cluster informatization that connects the curse of the branch demand, the density of probability distribution for the time necessary to gain customer trust and marketing costs
Key words: marketing, clusterization, economic efficacy, demand curve, informatization, marketing costs
Pages: 186 - 190



Литература
1. Гальперин В.М., Игнатьев С.М., Моргунов В.И. Микроэкономика. В 2-х т. — СПб.: Ин-т «Экономическая школа», 2004. — 1026 с.
2. Еремин А.В. Использование кластерной операционной модели транснациональными компаниями: следующий шаг в развитии международного бизнеса // Социально-экономическое развитие современного общества в условиях реформ: Матер. междунар. науч.-практ. конф. (10 декабря 2007 г.). — Саратов, 2008. — С.205–211.
3. Лесохин В.З. Инновационное развитие экономики в контексте экономической итологии и маркетинговые ожидания // Проблемы современной экономики. — 2013. — №4(48). — 14 с.
4.Лесохин В.З. Кластерная психология оценки экономической эффективности производства и потребления продукции промышленного предприятия. Четырнадцатая международная научно-практическая конференция «Экономическая психология: современные проблемы и перспективы развития». 25–28 ноября 2014 г: Матер. конф.- СПб: Изд-во ИМЦ «НВШ-СПб, 2014. — С. 107–109.
5. Миропольский Д.Ю., Максимцев И.А., Тарасевич Л.С. Основы теоретической экономики: Учебник для вузов. Стандарт третьего поколения. — СПб: Питер, 2014. — 512 с
6. Porter M.E. Clusters and the new economics of competition (Кластеры и конкуренция новых экономик) // Harvard Business Review, vol. 76, no. 6, 1998, pp.77–90.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020