Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (54), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Nikulin D. N.
Senior lecturer, Chair of Marketing and Management, South Urals State University (Chelyabinsk)
Katochkov V. M.
Head of the Chair of Economics of Trade, South Ural State University (Chelyabinsk) PhD (Economics), Professor;

The role of digital marketing tools for online stores (Russia, Chelyabinsk)
The article analyzes the mechanism of interaction between online stores and consumers by way of digital marketing, describes specific features of digital marketing as compared to traditional media, and shows that all online marketing tools allow focusing on selected narrow audiences. Email marketing and SMM may be targeted to one person only, i.e. establish personal consumer communication
Key words: online store, search advertising, web-site, SMM, email marketing, remarketing
Pages: 199 - 201



Литература
1. Совершаева С.В. Оценка результативности диджитал (цифровых) маркетинговых коммуникаций: автореф. дисс. на соискание учёной степени канд. экон. наук: 08.00.05. — СПб, 2014.
2. Асташова Ю.В., Демченко А.И. Взаимодействие с потребителями и партнерами бизнеса: модели и информационное обеспечение // Концепт: Научно-методический электронный журнал. — 2013. -№ 11(27). — С. 26–30.
3. Багиев Г.Л., Козейчук Д.А. Оценка стоимости бренда в контексте лояльности потребителей // Бренд-менеджмент. — 2006. — № 3. — С.146–154.
4. Спивак С. Типы рекламных кампаний //optimization.ru/downloads/05ppt/7a-01spivak.ppt (дата обращения 2015-02-13).
5. Лободенко Л.К., Окольнишникова И.Ю. Теоретические подходы к определению сущности и классификации рекламных услуг // Вестник Южно-Уральского госуд. ун-та. Сер: Экономика и менеджмент. — 2011. — № 21 (238). — С. 123–130.
6. Кокшаров С. Что такое SEO. // http://devaka.ru/articles/what-is-seo (дата обращения 2015-02-13).
7. Юлдашева О.У., Окольнишникова И.Ю. Персонализация маркетинговых коммуникаций — ориентир адаптации маркетинг-микса к требованиям потребителей в условиях информатизации общества // Маркетинговые коммуникации. — 2012. — № 4. — С. 204–214.
8. Окольнишникова И.Ю. Влияние уровня эмоций и знаний клиентов на вовлеченность в потребление на предприятиях сферы услуг: опыт исследования // Вестник Южно-Уральского государственного университета. Сер. Экономика и менеджмент. — 2012. — № 30. — С.147–152.
9. Okol’nishnikova I.I., Iuldasheva O.U. Personalized communications in the system of subject-subject marketing cooperation with consumers // Economics & Management Research Journal of Eurasia. — 2013. — № 1 (1). — С. 48–61.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024