Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (54), 2015
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Baburin V. A.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Honorary Professor
Goncharova N. L.
Assistant professor, Chair of Finances and Monetary Turnover, St. Petersburg State Polytechnic University, PhD (Economics)

Innovative approaches to the development of anti-crisis strategies in service enterprises in the context of financial limitations (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the order, conditions and factors facilitating development and adjustment of the marketing strategy in service enterprises in the context of a financial crisis. The authors provide a detailed description of the major risks in the internal and external environment of an enterprise with regards to the specific problems of Russian small- and medium-scale business. The article lists the possible causes of instability that leads to crises and develops an algorithm of innovative marketing technologies application to outline the enterprise strategy in the situation of crisis
Key words: economic crisis, marketing strategy, enterprises in the sphere of services, anti-crisis mechanism, risks of financial bankruptcy
Pages: 304 - 308



Литература
1. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. — СПб.: Питер Ком, 1999. — 416 с.
2. BMW. Движущий брендинг // Маркетинг. — 2005. — № 2.
3. Богачева Н.Л., Тывин Л.Ф. Инновационные подходы в разработке стратегий деятельности хозяйствующих субъектов // Инновационные маркетинговые технологии в условиях экономического кризиса: Колл. моногр. под науч. ред. В.А. Бабурина. — СПб.: Изд-во СПбГУСЭ, 2011. — 291 с.
4. Богачева Н.Л., Тывин Л.Ф. Маркетинговые технологии и опыт использования позитивных моментов экономических кризисов // Инновационные маркетинговые технологии в условиях экономического кризиса. Колл. моногр. под науч. ред. В.А. Бабурина. — СПб.: Изд-во СПбГУСЭ, 2011. — 291 с.
5. Голландия выкупает вклады британцев [электронный ресурс] — Режим доступа. — URL: http://bankir.ru/novosti/s/gollandiya-vikypaet-vkladi-britancev-1174447/#ixzz1Uv2TX6Do (дата обращения 08.08.2011).
6. Крубеберг Д., Иванова Т. Корпоративная стратегия компании в период кризиса [электронный ресурс] — Режим доступа. — URL: http://rynok.biz/?PublicationId=1df3cd1b-f5e2-4c2c-a366-4685f85a2c71 (Дата обращения 19.05.2009).
7. Манн И. Без бюджета. 57 эффективных примеров маркетинга. — М.: Изд-во Манн, Иванов и Фербер, 2010. — 124 с.
8. Носков-Дукельский А.И. Инновационные маркетинговые технологии в системе антикризисного управления: В кн.: Инновационные маркетинговые технологии в условиях экономического кризиса. Колл. моногр. под науч. ред. В.А. Бабурина. — СПб.: Изд-во СПбГУСЭ, 2011. — С. 63–104.
9. Питерс Т. Вот представьте себе. — СПб.: Изд-во: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. — 352 с.
10. Porter M. E., Elizabeth Olmsted Teisberg E. O. Redefining Health Care: Creating Value-Based Competition on Results. — Boston: Harvard Business School Press, 2006. — 506 p.
11. Джек Траут, Эл Райс. Маркетинговые войны. — СПб.: Изд-во: Питер, 2009. — 304 с.
12. Ямагучи Т. Путь Торговли. — Изд-во: Альпина Бизнес Букс, Альпина Паблишер, 2009. — 144 с.
13. Уфимцева Е. Аутсорсинг маркетинга. Кризис классического маркетинга [электронный ресурс] — Режим доступа. — URL: http://metaphor.ru/er/approach/marketing.xml (дата обращения 13.08.2011).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024