Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (54), 2015
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Lin A. A.
Head of the Chair of Economy and Management, St. Petersburg State Chemistry and Pharmaceutical Academy, PhD (Pharmacology), Professor;
Sokolov B. I.
Professor of the Chair of Credit Theory and Financial Management,
St.Petersburg State University,
PhD (Economics)

Orlov A. S.
Assistant professor, Chair of Economics and Management, St. Petersburg State Chemistry and Pharmaceutical Academy, PhD (Pharmacology)

Pharmaceutical market: advertising medicines (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on advertisement of medicines as a segment of pharmaceutical market and describes its present-day state, trends, and problems of development. The authors compare Russian and European space of medicines advertisement as well as the structure of advertisement market, and show that while the volume of medicines advertisement in Russia is growing fast, Russian medicines are advertised with particular intensity
Key words: pharmaceutical market, advertisement of medicines, legal space in advertisement of medicines, structure of the advertisement market of medicines, pharmaceutical advertisers
Pages: 311 - 316



Литература
1. Лин А.А., Соколова С.В. Фармацевтический рынок: фундаментальные особенности (часть 1) // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 2 (42). — С. 372–375.
2. Лин А.А., Соколова С.В. Фармацевтический рынок: фундаментальные особенности (часть 2) // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 3 (43). — С. 322–325.
3. Соколов Б.И., Лин А.А., Орлов А.С. Фармацевтический рынок: структурные особенности в России // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4 (44). — С. 336–341.
4. Лин, А.А., Соколов Б.И., Слепнев Д.М. Фармацевтический рынок: производство лекарственных средств в России // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 1 (45). — С.191–194.
5. Соколов Б.И., Лин А.А., Терехов М.Е. Фармацевтический рынок: оптовое звено // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 2 (46). — С. 267–270.
6. Лин А.А., Соколова С.В., Терехов М.Е. Фармацевтический рынок: коммерческий розничный сектор // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 3 (47). — С. 378–382.
7. Соколова С.В., Орлов А.С., Румянцева М.С. Фармацевтический рынок: государственные закупки лекарственных препаратов // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 4 (48). — С. 345–349.
8. Лин А.А., Соколова С.В., Орлов А.С. Фармацевтический рынок: госпитальный сегмент // Проблемы современной экономики. — 2014. — № 1 (49). — С. 224–230.
9. Соколов Б.И., Лин А.А., Орлов А.С. Фармацевтический рынок: льготное лекарственное обеспечение // Проблемы современной экономики. — 2014. — № 2 (50). — С. 337–341.
10. Лин А.А., Соколов Б.И., Орлов А.С. Фармацевтический рынок: сегмент биологически активных добавок // Проблемы современной экономики. — 2014. — № 3 (51). — С. 297–302.
11. Соколова С.В., Лин А.А., Орлов А.С. Фармацевтический рынок: сегмент косметики // Проблемы современной экономики. — 2014. — № 4 (52). — С. 345–351.
12. Лин А.А., Соколов Б.И., Орлов А.С. Фармацевтический рынок: сегмент клинических исследований лекарственных препаратов // Проблемы современной экономики. — 2015. — № 1 (53).
13. Реклама лекарственных средств для специалистов здравоохранения: регулирование за рубежом. — URL: http://www.apteka.ua/article/154670.
14. Федеральный закон Российской Федерации от 13 марта 2006 г. №38-ФЗ «О рекламе» (с изменениями и дополнениями).
15. Российский фармацевтический рынок. Итоги 2013 года: специальное издание. — М.: ООО «Ремедиум», 2014. — 240 с.
16. Объем рекламного рынка России в 2013 году. — URL: http://www.ridcom.ru/publications/157.
17. Российский фармацевтический рынок. Итоги 2012 года: специальное издание. — М.: ООО «Ремедиум», 2013. — 192 с.
18. Реклама нуждается в лекарствах. Топ-50 крупнейших рекламодателей России. — URL: http://www.kommersant.ru/doc/2432375.
19. 50 крупнейших рекламодателей и рекламируемых марок лекарственных препаратов в российских СМИ в январе 2014 г. // Ремедиум. — 2014. — № 3. — С. 88.
20. Российский потребитель: доверие рекламе и брэнду. — URL: http://www.apteka.ua/article/122773 (дата обращения: 20.02.2015).
21. Благовещенский А. ФАС оштрафует Google за незаконную рекламу лекарств. — URL: http://www.rg.ru/2014/06/24/google-shtraf-site.html.
22. Лин А.А., Слепнев Д.М., Румянцева М.С. Тотальная импортозависимость фармацевтического рынка — угроза национальной безопасности России // Экономическое возрождение России. — 2014. — № 1. — С. 141–149.
23. 50 крупнейших рекламодателей и рекламируемых марок лекарственных препаратов в СМИ в январе 2006 г. // Ремедиум. — 2006. — № 3. — С. 80.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020