Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (55), 2015
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Gerasimova E. A.
Assistant Professor, Chair of Management, Krasnoyarsk State Institute of Trade and Economics, Siberian Federal University (Krasnoyarsk), PhD (Economics)
Shatrova A. P.
PhD student, Chair of Management, Institute of Trade and Economics, Siberian Federal University (Krasnoyarsk)

Enterprises of the hotel industry: managing the resource potential
(Russia, Krasnoyarsk)
The article specifies the definition and the components of the resource potential at enterprises of hotel industry. The authors discusses managerial strategies on the market of hotel services on the basis of resource potential, and construct an organizational and economic mechanism that facilitates the increase of efficacy in the use of the resource potential
Key words: resource potential, sphere of services, managerial mechanism, hotel, strategy
Pages: 332 - 336



Литература
1. Герасимова Е.А., Чаплина А.Н. Репутационная ответственность торгового предпринимательства // Проблемы современной экономики. — 2014. — №2. — С.192–197.
2. Герасимова Е.А., Чаплина А.Н. Стратегические направления инновационного развития предпринимательских структур сферы услуг / Торгово-экономический институт СФУ — Красноярск, 2013. — 228 с.
3. Каячев Г.Ф., Яковлева М.Л. Государственное регулирование малого и среднего бизнеса в Красноярском крае // Научные итоги года: достижения, проекты, гипотезы. — 2014. — № 4. — С. 208–212.
4. Куимов В.В., Гуняков Ю.В., Гуняков Д.Ю. Реструктуризация сферы обращения: сущностные характеристики // Проблемы современной экономики. — 2012. — №3. — С.102–105.
5. Намханова М.В., Санжин Б.Б. Организация и управление сферой услуг в особых экономических зонах туристско-рекреационного типа // Вестник ОрелГИЭТ. 2012. — №3. — С.119–121.
6. Стародубская М. Уважение, за которое хочется платить: Как конвертировать корпоративный имидж в деньги // Электронный ресурс, режим доступа http://www.transkomspb.ru/index-1691.htm#. Дата обращения 08.05.2015 г.
7. Уотермена Р., Питерсона Т. В поисках эффективного управления. — М.: «Прогресс», 1986.
8. Шатрова А.П. Комплексный подход к управлению организациями сферы услуг: синтез потенциала, стратегии и конкурентоориентированности // Теория и практика общественного развития. — 2013. — № 1. — С. 351–354.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024