Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (55), 2015
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Nikulina Yu. M.
Assistant Professor, Chair of Personnel Management, Services and Tourism, Orenburg State University (Orenburg), PhD (Economics)
Matjushko A. V.
MA student, Chair of Personnel Management, Services and Tourism, Orenburg State University (Orenburg)

Implementation of research results of educational services consumers into the system of higher educational institution administration (Russia, Orenburg)
The article discusses the system of research of educational services consumers implemented in Orenburg State University, including the object of research, its methodology and technologies, aims and tasks of the monitoring, etc. in comparison to the Western Institutional Research system. The authors present the major results of the monitoring over the period of 2013-2014, discuss the raising of competitiveness of young specialists and development of partnership relations between higher educational institutions and employers on the regional level
Key words: monitoring of educational services, marketing research, competitive specialist, consumers of educational services, quality of education
Pages: 363 - 368



Данное исследование выполнено при финансовой поддержке РГНФ и Правительства Оренбургской области (проект № 14-13-56006)

Литература
1. Прокопенко С.А. Повышение конкурентоспособности и организация маркетинговой деятельности как важнейшие задачи российских вузов // Маркетинг и маркетинговые исследования. — 2005. — № 6. — С. 62–67.
2. Авраамова Е.М., Верпаховская, Ю. Б. Работодатели и выпускники вузов на рынке труда: взаимные ожидания // Социол. исследования. — 2006. — № 4.
3. Шестак О.И. Маркетинговые исследования в системе принятия управленческих решений в современном университете // Университетское управление: практика и анализ. 2012. — № 4 (80). — С. 35–42.
4. Эфендиев А.Г., Балабанова Е.С. Профессиональная карьера выпускников факультета менеджмента // Социол. исследования. — 2010. — № 2. — С. 100–110.
5. Правдина М.А. Зачем университетам внутренние исследования? Обзор зарубежного опыта Institutional Research // Университетское управление: практика и анализ. — 2009. — № 4. — С. 56–65.
6. Мониторинг становления конкурентоспособного специалиста: сборник результатов исследований за 2013–2014 учебный год / Г.В. Карпова, Ю.Н. Никулина, А.В. Матюшко, Л.А. Абрамова, И.А. Кислова, Г.В. Струзберг; Оренбургский гос. ун-т. — Оренбург: ОГУ, 2014. — 174 с.
7. Баранов В.В., Белоновская И.Д., Никулина Ю.Н. Конкурентный ресурс студента в условиях регионального университета // Высшее образование в России. — 2013. — № 8–9. — С.106–111.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024