Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (56), 2015
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Pinchuk A. V.
Consultant for Strategic Development, OOO “Inmed” (St. Petersburg), PhD (Economics)

Evolution of the marketing of commercial structures in the context of spatial-systemic economy (Russia, St. Petersburg)
The article presents results of a theoretical research dedicated to the choice of the marketing conception for commercial organizations in the context of the system-oriented economy. Marketing of interaction should be viewed as a basic methodology of replicating marketing concepts, particularly in the situation of globalization and virtualization of business communications. The author formulates the aim of systemic research of the marketing of spatial interaction
Key words: marketing of interaction, concepts of marketing, spatial economy, replication, efficacy of concept application
Pages: 291 - 293



Литература
1. Багиев Г.Л., Серова Е.Г., Пинчук А.В., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2012. — Вып. 4 (44). — С. 219–224.
2. Пинчук А.В. Бифуркация концепций маркетинга и инструментарий обеспечения структурной стабильности маркетинговых систем // Проблемы современной экономики. — 2014. — №. 2 (50). — С.230­–234.
3. Пинчук, А.В. Обоснование и оценка экономической эффективности перспективной концепции маркетинга // Известия С.-Петерб. госуд. экономического ун-та. — 2014. — Вып. 2 (86).
4. Пинчук А.В., Багиев Г.Л. Концепция маркетинга пространственного взаимодействия в условиях виртуализации бизнес коммуникаций. — В кн.: Повышение конкурентоспособности образовательных услуг в условиях инновационной экономики: стандарты третьего поколения; компетентность; качество; эффективность: Ученые записки секции экономики МАН ВШ. Вып. 14/15 / Под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: СПбГЭУ, 2013. — С. 178–185.
5. Пинчук А.В., Серова Е.Г. Эволюция концепции маркетинга: от традиционного к маркетингу пространственного взаимодействия. — В кн.: Коммерция и маркетинг в инновационном развитии России. Научная сессия профессорско-преподавательского состава, научных сотрудников и аспирантов по итогам НИР 2012 года. Март-апрель 2013 года. Факультет коммерции и маркетинга: Сб. докладов /Под ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2013. — С. 198–202.
6. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: Учебник для вузов. — СПб.: Изд -во Астерион, 2011.
7. Пинчук А.В. Кибернетизация общества и проблемы формирования системных свойств маркетинга // Повышение эффективности маркетинговой, логистической и коммерческой деятельности в инновационной экономике. Научная сессия профессорско-преподавательского состава, научных сотрудников и аспирантов по итогам НИР 2011 года. Март-апрель 2012 г.: сборник докладов / Под общ. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2012. — С. 94–98.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020