Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (56), 2015
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Afonichkin A. I.
Head of the Chair of Management, International Institute of the Market (Samara), PhD (Economics), Professor
Afonichkina E. A.
Assistant Professor, Chair of International Economics and Regional Industrial Politics, Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, PhD (Economics)

Marketing of interaction and the economic interpretation of the modelling of economic processes in complex systems (Russia, Samara, St. Petersburg)
In accordance with the concept of the marketing of interaction, the article discusses specific features of the internal environment that regulates the management process, the economic potential for development, the concordance among the interests of economic system’s participants, the temporal characteristics of growth, and the synergy of development. The author shows that the complex nature of the systems and the dynamic character of the environment makes the analyzes and developmental management ever more topical
Key words: marketing of interaction, economic systems, management of development, modelling of development processes
Pages: 300 - 302



Статья подготовлена на основе научных исследований, выполненных при финансовой поддер­жке гранта Российского научного фонда «Программно-целевое управление комплексным развитием Арктической зоны РФ (проект №14-38-00009)». Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого.

Литература
1. Арнольд В.И. Теория катастроф. — М.: Наука, 1990. — 128 с.
2. Афоничкин А.И., Афоничкина Е.А. Анализ характеристик и структуры устойчивого развития экономических систем // Системный анализ в проектировании и управлении. Сб.трудов 19-й Междунар. науч.-практ. конф. 1–3 июля 2015. Ч.1. — СПб.: Изд-во Политехн. ун-та. — С.392–398.
3. Афоничкин А.И., Афоничкина Е.А., Топорков А.М. Моделирование структуры экономического потенциала корпоративного развития ТНК // Стратегические приоритеты развития Российской Арктики: Сб.науч.трудов / Под ред В.В. Ивантера — М.: ИД Наука, 2014. — С.337–349.
4. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: измерение и оценка качества маркетингового обеспечения бизнес-коммуникаций // Известия С.-Петерб. ун-та экономики и финансов. — 2010. — Вып.4. — 17 с.
5. Багиев Г.Л., Прокопцов В.Е. Стратегические сети — современные организационные формы совместного предпринимательства и построения цепочек создания ценности // Известия С.-Петерб. госуд. ун-та экономики и финансов. — 2013. — № 1.
6. Багиев Г.Л., Боброва Е.А., Юлдашева О.У. Маркетинг вовлечения потребителей во взаимодействие с брендом // Креативная экономика. — 2008. — № 3.
7. Вебер А. Возможно ли устойчивое развитие? // Свободная мысль. — 1998. — № 5. — С. 42–55.
8. Власов М.П., Шимко П.Д. Моделирование экономических процессов. — Ростов н/Д: Феникс, 2005. — 409 с.
9. Диденко Н.И., Афоничкина Е.А. Развитие стратегических кластерных сетей Арктической зоны хозяйствования // Вестник междунар. ин-та рынка. — 2015. — № 1. — С. 13–19. — Самара: Изд-во СНЦ РАН.
10. Серебряков Б.Г. Теории экономического равновесия. — М.: Мысль, 1973. — 224 с.
11. Царев И.Г. Динамические системы в экономике // Аудит и финансовый анализ. — 2006. — № 3. — С.285–303.
12. Didenko N., Kunze K. The relationship between energy policies and quality of life in Russia / WIT Transactions on Ecology and the Environment. — 2014. — Т. 186. — С. 3–11.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020