Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (57), 2016
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Krasnikova T. S.
Executive director, OOO “Scholarly Developments” (Moscow), PhD (Economics)
Pashkus V. Yu.
Professor, Chair of Economic Theory of Economic Politics, St. Petersburg State University, PhD (Economics)
Pashkus N. A.
Chair of Branch Economics and Finances, A.I. Herzen Russian State Pedagogical University (St. Petersburg), PhD (Economics), Professor

Agro-tourism as a strategy of break-through positioning on the Russian tourist market (Russia, Moscow, St. Petersburg)
The article discusses possibilities and ways of formation of the effective promotion strategy in relation to agro-tourist objects; agro-tourism is a specific type of tourist product that recently has started gaining popularity around the world. The authors discuss the tools of break-through positioning of agro-tourist objects and shows ways of its implementation in the sphere of agro-tourism
Key words: agro-tourism, marketing, territorial marketing, tourism, tourist clusters, tourist potential of a region, strategic marketing
Pages: 175 - 179



Литература
1. Chang L-L., Backman K.F., Huang Y.C. Creative tourism: a preliminary examination of creative tourists’ motivation, experience, perceived value and revisit intention // International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research. — 2014. — Vol. 8, Iss. 4. — Рp. 401–419.
2. Tan S.-K., Luh D.-B., Kung S.-F. A taxonomy of creative tourists in creative tourism. Tourism Management. — 2014. — Vol. 42. — Pр. 248–259.
3. Lattanzi M. Creating Successful Agritourism Activities for your Farm. — South Deerfield, MA: Community Involved in Sustaining Agriculture (CISA), 2005. — 36 р.
4. Ryan S., DeBord K. and McClellan K. Agritourism in Pennsylvania: An Industry Assessment. — California University of Pennsylvania, 2006. — 22 p.
5. Елагин В.И. Агротуризм как одно из перспективных направлений социального развития сельских территорий Нижегородской области // Вестник Алтайского государственного аграрного университета. — 2012. — № 7. — С. 85–89.
6. Дубиничева Л.В., Советов П.М. Агротуризм в развитии сельских территорий // Проблемы развития территории. — 2009. — № 2. — С. 48–55.
7. Шумакова О.В., Косенчук О.В., Новиков Ю.И., Нардин Д.С. Методика оценки агротуристического потенциала сельских территорий // Фундаментальные исследования. — 2015. — №2–24 — С. 5478–5481.
8. Lysikova О. Fashions in Tourism: The Views of Russian Tourists and Experts // Field Guide to Case Study Research in Tourism, Hospitality and Leisure (Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research, Vol. 6). — Emerald Group Publishing Limited, 2012. — Рр. 195–204.
9. Cagan J., Vogel C.M. Creating Breakthrough Products. Innovation from Product Planning to Program Approval. — FT Press. 2001. — 336 р.
10. Старобинская Н.М. Менеджмент: учебно-методический комплекс / Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена, факультет экономики. — СПб.: РГПУ им. А.И.Герцена, 2007. — 133 с.
11. Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. — СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, Питер, 2005. — 382 с.
12. Чеснокова М.С., Кирилловская А.А. Маркетинг впечатлений как инструмент маркетинга в Новой экономике // Маркетинг взаимодействия и технологии пространственно-системной экономики. Матер. междунар. науч.-практ. конф. — СПб.: СПбГЭУ, 2015. — С. 166–172.
13. Пашкус М.В. Особенности привлечения инвестиций на российский арт-рынок: от использования концепций управления общественным сектором до фандрейзинга // Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. — 2014. — № 2. — С. 130–145.
14. Бабичева Е.Е. Новая экономика: подходы, черты, изменения в социальной сфере // Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. — 2015. — Т. 6. — №2. — С. 34–50.
15. Булина А.О. Неблагоприятный отбор на рынке культурных ценностей и пути его преодоления // Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. — 2014. — Т. 5. — №3. — С. 7–24.
16. Рыбаков Ф.Ф. Культура и рыночные отношения // Российский экономический журнал. — 1992. — №12. — С.68–74.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020