Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (58), 2016
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Lesokhin V. Z.
Chair of Technology Systems and Commodity Research, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor

Marketing approach to informatization of the product value (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the efficacy of implementation of several principles of the Federal Law “On the technological regulation,” provides recommendations on how to increase competitiveness through voluntary confirmation of the organization’s conformity with the regulation, and offers a marketing approach that defines the certification scheme with regards to the degree of trust on the part of consumers to the deliverer’s product, and on the part of the deliverer — to the consumer’s solvency
Key words: value, marketing, technological regulation, degree of trust, certification, control and supervision
Pages: 131 - 134



Литература
1. Лесохин В.З. Информационные технологии в коммерческой деятельности: Модели микроэкономики и предпринимательства для BI систем: Учебное пособие. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ,2008. — 160 с.
2. Лесохин В.З. Экономическая эффективность фирмы с учетом инновационного маркетинга взаимодействия // Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегия. Эффективность. Багиев Г.Л., Мефферт Х.(научная редакция). — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2008. — 15 с.
3. Лесохин В.З. Экономическая итология — наука об экономических проблемах информационных технологий // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 2(42). — 8 с.
4. Миропольский Д.Ю. Структурные основания функций спроса и предложения // Известия СПбГУЭФ. — 2001. — № 1. — 18 с.
5. Тарасевич Л.С. Гребенников П.И. Леусский А.И. Микроэкономика: учебник. — М.: Юрайт-Издат, 2007. — 391 с.
6. ГОСТ Р 50779.30-95. Статистические методы. Приемочный контроль качества. Общие требования. Дата введения 1996-07-01.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020