Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (59), 2016
EURASIAN ECONOMIC PERSPECTIVE: PROBLEMS AND DECISIONS
Maksimtsev I. A.
Rector of St. Petersburg State Economic University, Chair of Global Economics and International Economic relations, PhD (Economics), Professor
Bagiev G. L.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor, Honorary Scientist of the Russian Federation
Gazizullin Nail F.
Chair of Economic Theory and History of Economic Thought, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor, Honored Scholar of the Republic of Tatarstan

Marketing maneuvering in the system of regulation and effective economic development in the Eurasian Economic Community (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the use of philosophy and marketing tools for the formation and effective development of economy in the Eurasian Economic Community. The article discusses the role of marketing maneuvering as an instrument for coordination of marketing activity on Eurasian markets and their interaction with the European markets
Key words: Eurasian Economic Community, marketing of interaction, marketing maneuvering, efficacy, principle of collective reflexive coordination in value creation
Pages: 18 - 21



Литература
1.Евразийская политическая экономия: Учебник / Под ред. И.А. Максимцева, Д.Ю. Миропольского, Л.С. Тарасевича — СПб.: Изд-во СПб ГЭУ, 2016 — 684 с.
2. Румянцев М.А. Контуры евразийской политической экономии // Проблемы современной экономики. — 2015. — № 1(53). — С. 50–54.
3. Миропольский Д.Ю. Возможна ли евразийская политическая экономия? // Проблемы современной экономики. — 2015. — № 1 (53). — С. 42–46.
4. Маркетинг взаимодействия: Учебник для магистрантов по направлению менеджмент / Под науч ред Г.Л. Багиева. — СПб.: Изд-во СПб ГЭУ; Челябинск: Изд. центр ЮУр ГУ, 2012. — 713 с.
5. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности: Монография / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н.Соловьева; под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Астерион, 2016. — 400 с.
6. Багиев Г.Л. Н.П. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности: Учебник для бакалавров по направлению подготовки « Менеджмент» / Г.Л. Багиев, Н.П.Кетова. — СПб.: Астерион, 2016. — 340 с.
7. Нарышкин С.Е. Евразийский экономический союз: проблемы и перспективы развития // Проблемы современной экономики. — 2015. — № 3(55). — С.7–8.
8. Попов А.И. К вопросу о соотношении западного и евразийского типов экономического человека // Проблемы современной экономики. — 2015. — № 4(56). — С.67–70.
9. Foster J. Evolutiоnary macroеconomics. — London, 1987.
10. Месарович М., Мако Д., Такахара Н. Теория иерархических многоуровневых систем. — М.: Мир, 1973.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020