Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (59), 2016
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Banslova V. B.
Assistant Professor, Chair of Global Economics and International Economic relations, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics)

Russian market of educational services: stages and factors of tis development (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the Russian market of educational services, analyzes the stages, factors, and specificities of its development, and presents the results of students’ motivation analysis, their expectations, the level of professional claims, and criteria of university selection on the Russian market of business education
Key words: educational services, market of educational services, business education, consumers of educational services, educational process
Pages: 201 - 206



Литература
1. Levitt O. Marketing Success through Differentiation — of Anything // Harvard Business Review. — 1980 (January–February)
2. Kotler P. Marketing Management. — Englewood Cliff, N.J.: Prentice-Hall, Inc., 1994, pp. 432-434.
3. Банслова В.Б. Проблемы маркетинга в бизнес-образовании / Рук. деп. в ИНИОН РАН №54538 от 22.04.99
4. Банслова В.Б. Особенности образовательных услуг как процесса и анализ мотивации потребителей на рынке образовательных услуг // Актуальные вопросы современной науки и образования: Материалы V Общероссийской научно-практической конференции с международным участием. Вып. 1 / Под общ. ред. Я.А. Максимова. — Красноярск: Научно-инновационный центр, 2010.
5. Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг // Маркетинг в России и за рубежом. — 1997. Июль-август. — С. 82.
6. Сосновская Л.Н. Рыночная оценка затрат и результатов в высшем образовании // Вуз и рынок. Коммерческая деятельность в системе высшей школы. — М., 1992. Кн.1. — С.304.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024