Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (60), 2016
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Polukhina O. A.
Senior lecturer, Chair of Macroeconomics, Information Science and Statistics, East Siberian State University of Technologies and Management (Ulan-Ude)

Institutional foundations in the formation of the regional market for IT-services (Russia, Ulan-Ude)
The article presents a review of the basic concepts relevant for the regional market of IT-services, describes its institutional structure that includes a complex of organizations based on various organizational and legal forms. These organizations facilitate promotion IT-services, simplify and accelerate project realization undertaken by various subjects of the market, and increase the efficacy of these projects’ realization. Based on the institutional structure, the author defines formal and informal limitations in the development of the regional market for IT-services
Key words: institutional structure, market, IT-services, formal and informal limitations, institutional theory
Pages: 150 - 154



Статья подготовлена при поддержке РФФИ в рамках проекта 15-46-04388 р_сибирь_а. «Научное обоснование развития регионального социально-экономического комплекса Бурятии как организованного рекреационного пространства»

Литература
1. Breyer R. The Marketing Institutions. — N.Y.; London: McGraw-Hill, 1934. — 357 p.
2. Duddy E. Marketing: An Institutional Approach / E. Duddy, D. Revzan. — N.Y.; London: McGraw-Hill, 1947. — 675 p.
3. Ensminster J. Making a market: the institutional transformation in African society. — N.Y., 1992.
4. Булдерстон Ф., Хоггат А., Хотеллингом X. Простое и сложное в маркетинге. — Лондон, 1962.
5. Вольчик В.В. Институциональная и эволюционная экономика: учеб. пособие / Южный федеральный университет.— Ростов н/Д.: Изд-во ЮФУ, 2011.
6. Государственная программа Российской Федерации «Информационное общество (2011–2020 годы)» (утв. постановлением Правительства РФ от 15 апреля 2014 г. № 313).
7. Кирдина С.Г. Институциональные матрицы и развитие России. — М.: ТЕИС, 2000.
8. Новоселов А.С. Теория региональных рынков. — Ростов-на-Дону: Феникс, 2002.
9. Новоселов С.А., Теоретические аспекты исследования региональных рынков // Регион: экономика и социология. — 2008. — № 3. — С. 3–22.
10. Норт Д. Институты, институциональные изменения и функционирование экономики. — М.: Фонд экономической книги «Начало», 1997.
11. Уильямсон О.И. Экономические институты капитализма: Фирмы, рынки, «отношенческая» котракция. — СПб.: Лениздат; CEV Press, 1996. — 702 с.
12. Уильямсон О. Частная собственность и рынок капитала // ЭКО. — 1993. — №5.
13. Шинкевич А.И., Кудрявцева С.С. Институциональное обеспечение накопления интеллектуального капитала в экономике знаний: монография / Казан. нац. исслед. технол. ун-т.— Казань: КНИТУ, 2012.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024