Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (62), 2017
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Zubkov A. S.
PhD student, Department of Management, Samara State University of Economics

Creation of the effective model of innovations commercialization (Russia, Samara)
The article develops a model of innovations commercialization that not only takes into account the achievement of the final result, but provides the necessary information for the management to facilitate the selection of partners within a specific business model. The author uses marketing and project approaches to innovations commercialization, which allow combining theory and practice to reach the most effective results in business-process management and to get maximal profit. The article introduced a new definition of the term “innovations commercialization,” discusses the content of this process and its major stages
Key words: innovations, innovations commercialization, technologies, technologic trajectory, competence, cooperation
Pages: 86 - 88



Литература
1. Баткилина Ю.М. Совершенствование механизмов и инструментов инновационной деятельности в регионах Российской Федерации / Ю.М. Баткилина, А.А. Гудкова, А.В. Кольцов // Информационно-аналитический бюллетень ЦИСН. — 2011. — № 6. — С. 3–89.
2. Дежина И.Г. Проблемы прав на интеллектуальную собственность. — М: Институт экономики переходного периода, 2013. — С. 158.
3. Катешова М.А. Как продвигать проекты коммерциализации технологий / М.А. Катешова, А.Ф. Квашнин // Практическое руководство № 6. — М.: Проект Europe Aid «Наука и коммерциализация технологий», 2009. — С. 52.
4. Котельников В.Ю. Новые бизнес-модели для новой эпохи перемен, движимых инновациями. — М.: Эксмо, 2010. — С. 96.
5. Окрепилов В.В. Роль стандартизации в инновационном развитии // Экономика Северо-Запада: проблемы и перспективы развития. — 2016. — № 2–3 (51–52). — С. 66–76.
6. Поляков С.Г. Мониторинг инновационных процессов в научно-технической сфере // Инновации. — 2013. — № 5. — С. 33–37.
7. Хорева Л.В. Модель кластера сферы услуг: применение процессного подхода / Л.В. Хорева, Е.Г. Карпова // Экономиче­ские науки. — 2015. — № 132. — С. 66–72.
8. Gans, S. J. The product market for “ideas”: commercialization strategies for technology entrepreneurs / S. J Gans, S. Stern // Research Policy, 2003. — рр. 33–50.
9. Kosyakova, I.V. Human capital in the innovative / I.V. Kosyakova, S.V. Forrester, G. Kh. Ustinova, N. V. Ronzhina, M. O. Suraeva // International Electronic Journal of Mathematics Education. — 2016. — T. 11. — № 8. — pр. 3048–3065.
10. Zhabin, A.P. Crisis management on the basis of the marketing approach for development of innovative potential of the organization / A. P. Zhabin, M. O. Suraeva, A. N. Evdokimov, L. V. Polynova and others // International Review of Management and Marketing. — 2016. — T. 6. — № 6. — pр. 51–56.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024