Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (62), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor, Honorary Scientist of the Russian Federation
Yanenko M. B.
Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, PhD (Economics), Professor
Yanenko M. E.
Assistant Professor and Director for Marketing, St. Petersburg Electro-technical University PhD (Economics)

To the issue of formation and improvement of the digital platform in organization and management of an enterprise’ marketing activity: problems and tasks
(Russia, St. Petersburg)
The article discusses trends in the implementation of digital technologies, alongside with the analogous ones, into economic organization and management. The authors draw attention to the efficacy of hybrid technologies, describe the structure of the multimedia tool complex, as well as channels and programs based on digital technologies. The authors define the major problems and formulate the key tasks related to the creation of the digital platform for the purposes of transformation of the system of organization and management with regards to the marketing activity of commercial structures. The article discusses the structure of possible risks of lagging behind in the process of transition to digital technologies, in the companies’ interaction with market subjects and in the activity of their main subdivisions
Key words: marketing, marketing of interaction, digital technologies, digital platform, marketing technologies, hybrid technologies
Pages: 127 - 132



Литература
1. Багиев Г.Л. Научный редактор. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности: монография / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н. Соловьева; под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Астерион, 2016. — 400 с.
2. Наумов В.Н. Рынки информационно-коммуникационных технологий и организация продаж: Учебник. — М.: ИНФРА — М., 2017. — 404 с. — www.dx.doi/jrg/10/12737/21026.
3. Попов Е.В. Эволюция институтов миниэкономики. — М.: Наука,2007. — 534 с.
4. Доклад о мировом развитии 2016. «Цифровые дивиденды». URL: https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/23347/210671RuSum.pdf?sequence=16 (дата обращения 16.02.2017).
5. Стратегия научно-технологического развития Российской Федерации. Утв. Указом Президента РФ от 01.12.2016 № 642. // http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/71451998/ (дата обращения 16.02.2017).
6. Прохоров А. Цифровая трансформация в цифрах. URL: http://www.osp.ru/os/2016/02/13049319/ (дата обращения 16.02.2017).
7. Веб-аналитика URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/ (дата обращения 16.02.2017).
8. Data Management Platform — важнейший инструмент современного digital-маркетинга URL: http://www.cossa.ru/152/57721/ (дата обращения 16.02.2017).
9. Изучаем платформу расширенной аналитики URL: https://www.ibm.com/ developerworks/ru/library/ba-adv-analytics-platform4/ (дата обращения 16.02.2017).
10. Пользователи интернета в мире. URL: http://www.bizhit.ru/index/polzovateli_interneta_v_mire/0-404 (дата обращения 16.02.2017).
11. Innovate UK Digital economy strategy 2015–2018 URL: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/404743/Digital_Economy_Strategy_2015–18_Web_Final2.pdf (дата обращения 16.02.2017).
12. Яненко М.Б., Яненко М.Е. Концептуальные основы формирования инновационных маркетинговых стратегий / М.Б. Яненко, М.Е. Яненко; Науч. ред. Г.Л. Багиев. — СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2015. — 179 с.
13. Яненко М.Б., Яненко М.Е. Мобильные технологии в маркетинге услуг :новые возможности и проблемы // Проблемы современной экономики. — 2014. — №2(50). — С. 227–230.
14. Цифровой маркетинг. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/ (дата обращения 16.02.2017).
15. Дэниел Роулз. Послание о digital маркетинге 2016 URL: http://www.marketingone.ru/knowledge/marketing/265.htm?utm_source=Sendsay&utm_medium=email (дата обращения 16.02.2017).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024