Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (62), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Ptukha A. R.
Director General, Step by Step company group (Moscow), PhD (Physics and Mathematics)

Ontological foundations of marketing as a social technology in the spatially distributed economy of the Eurasian countries (Russia, Moscow)
The article discusses consumer value management in the process of creation of goods and services at enterprise in its mutual relation to the consumer ontology. Marketing is understood as a social technology that depends on the type of ontology dominating in the society, and the consumer value system as developing on the basis of this ontology. Construction of economic interaction among the countries in the Eurasian territory will take place on the basis of information on the effective methods of entrepreneurship, marketing technologies, as well as the transformation of axiological and ontological spaces
Key words: service, goods, perception of product value, consumer satisfaction, competitive advantage, value system, marketing, management, ontology, social technology
Pages: 136 - 138



Литература
1. Ильин В. В. Аксиология. — М.: Изд-во МГУ, 2005. — 216 с.
2. Клеменс Р. Логика и методология маркетинга взаимодействия. Науч. Издание. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2006. — 142 с.
3. Котлер Ф., Картаджайя Х. Маркетинг 3.0: от продуктов к потребителям и далее — к человеческой душе. М.: Эксмо, 2011. — 240 с.
4. Осипов Н.Е. Социально-технологический аспект цивилизационных и формационных изменений общества: диссертация на соискание ученой степени доктора философских наук: — Чебоксары, 2009. — 354 с.:
5. Переслегин С.Б. Сборка порядков мышления. http://www.slideshare.net/lukoshka/ss-65662294
6. Птуха А.Р., Степанов С.С. На развилке менталитетов. Действенные рецепты для инноваций, бизнеса и закона в России. — СПб: Алетейя, 2010. — 320 с.
7. Розов Н.С. Ценности в проблемном мире: философские основания и социальные приложения конструктивной аксиологии. — Новосибирск: НГУ, 1998. — 292 с.
8. Энджел Дж. Ф., Блэкуэлл Р.Д., Миниард П.У. Поведение потребителей / Пер. с англ.; Ред. Л.А. Волкова. — СПб.: Питер Ком, 2000. — 768 с.
9. Маркетинг взаимодействия: Инновационные технологии. Компетентность. Экономическое измерение. Оценка эффективности: Учебник / Под науч. ред. Г.Л. Багиеава. — СПб.: СПБ ГЭУ; Челябинск: Изд. центр ЮУр ГУ, 2012. — 713 с.
10. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление Компетентностью. Измерение и оценка ценности / Г.Л. Багиев, А.А.Длигач, Ю.Н. Соловьева; под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Астерион, 2016. — 400 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018