Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (62), 2017
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Karpova G. A.
Chair of Economics and Management in the Sphere of Services, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor
Malinin A. M.
Head of the Chair of Regional Economics and Land Use, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor
Andreeva D. A.
Assistant Professor, Chair of International Economy and Management, International Banking Institute (St. Petersburg), PhD (Economics)
Valeeva E. O.
Assistant Professor, Chair of Economics and Management in the Sphere of Services, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)
Tkachev V. A.
Assistant Professor, Chair of Tourism Entrepreneurship, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)

Analysis of consumer preferences of Russian tourists and its role for the increase of quality of tourist and excursion services (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the internal tourism in Russia and analyzes the composition of its consumers along a number of sociological parameters. Special attention is paid to the analysis of tourists’ consumer preferences in the sphere of informational support. Leningrad region is discussed as the main case study
Key words: tourism, informational support, tourist consumer preferences, informational tourist center, Leningrad region
Pages: 204 - 207



Литература
1. Бутко И.И., Ситников В.А., Ситников Е.А. Маркетинг в туризме: Учебное пособие. / И.И. Бутко. — М.: ИТК «Дашков и К°»; Наука-Спектр, 2009. — 264 с.
2. Багиев, Г.Л., Шубаева, В.Г., Шульга, А.О. Экономическое пространство и концепции маркетинга: учебное пособие. — СПб, Изд-во СПбГЭУ, 2014. — 374 с.
3. Горшков М.К., Шереги Ф.Э. Прикладная социология: методология и методы: Учебное пособие. — М.: ФГАНУ «Центр социологических исследований», Институт социологии РАН, 2012. — 404 c.
4. Ленинградская область — прекрасная и многоликая. — СПб.: ООО Студия «НП-Принт», 2013. — 199 с.
5. Ленинградская область. История и современность. — СПб.: ИИФ «Лики России», 1997. — 301 с.
6. Административно-территориальное деление Ленинградской области. — СПб.: ИПК«Вести», 2002. — 194 с.
7. Карпова Г.А., Сигова М.В., Шевченко Е.П. Брендинг региона как инструмент повышения привлекательности туристской дестинации // Вестник Национальной академии туризма. — 2014. — №1(29). — С. 72–75.
8. Карпова Г.А. Туристские ресурсы: проблемы и перспективы. — Чебоксары.: Изд-во Чуваш.ун-та, 2007. — 268 с.
9. Малинин А.М, Андреева Д.А. Развитие сельского туризма в регионах России как форма повышения уровня социально-экономического развития региона // Известия Санкт-Петербургского государственного аграрного университета. — 2016. — № 44. — С. 204–210.
10. Малинин А.М., Ермакова Н.А., Лимонина И.Г. Аквакультура как новое аттрактивное направление формирования российской региональной модели сельского туризма // Известия Санкт-Петербургского государственного аграрного ун-та. — 2016. — № 45. — С. 261–264.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024