Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (62), 2017
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Vorontsova G. G.
Assistant Professor, Chair of Hotel and Restaurant Business, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Pedagogics)
Gavrilova N. A.
MA student, Chair of Hotel and Restaurant Business, St. Petersburg State University of Economics

Client-orientation in web-site localization as a condition of successful promotion of hotel products (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the client-orientation in hotel web-site localization, discusses multi-language web-sites of hotel enterprises of the lux level and web-site functions in five St. Petersburg hotels from the point of view of hotel products promotion
Key words: client-orientation, hotel product, web-site localization, intercultural communication
Pages: 209 - 212



Литература
1. Гостиничный продукт как комплекс услуг. [Электронный ресурс]. URL: http://dw6.ru/gostinichnyj_produkt_kak_kompleks_uslug.html (дата обращения 22.05.2017)
2. Wang Y., Russo S.M. Conceptualizing and evaluating the functions of destination marketing systems // J. Vacat. — 2007. — Mart. 13 (3), 187–203.
3. Воронцова Г.Г., Воронцова А.В. Основы организации и технологии обслуживания в индустрии туризма: учеб. пособ. — СПб.: СПГУТД, 2012.
4. Воронцова Г.Г., Воронцова А.В., Федоров В.А. Практикум по организации производственных процессов на предприятиях туризма и индустрии гостеприимства: учеб. пособ. — СПб.: СПГУТД, 2014.
5. Гаврилова Н.А., Воронцова Г.Г. Основные проблемы продвижения гостиничного продукта при помощи веб-сайта // Актуальные проблемы развития индустрии гостеприимства на современном этапе: Сб. науч. тр. по материалам ХI международной научно-практической конференции. — СПб.: СПБГЭУ, 2016. — С. 34–36.
6. Сухарева Е.Е., Шурлина О.В. Локализация сайта как форма межкультурной коммуникации // Вестник Воронежского государственного ун-та. Сер.: Лингвистика и межкультурная коммуникация. — 2013. — № 1. — С. 166–169.
7. Serje Schmidta, Antoni Serra Cantallops, The characteristics of hotel websites and their implications for website effectiveness // International Journal of Hospitality Management. — 2008. — Vol.27. — P. 504–516.
8. Ljudevit Pranić, Daniela Garbin Praničević, Hotel website performance: Evidence from a transition country // Tourism and Hospitality Management. — 2014. — Vol. 20. — No. 1. — P. 45–60.
9. Xu Lia, Youcheng Wangb, Present and future hotel website marketing activities: Change propensity analysis // International Journal of Hospitality Management. — 2015. — Vol.47. — P. 131–139
10. Гостиничные сайты: опыт популярных гостиничных брендов. [Электронный ресурс]. URL: http://prohotelia.com.ua/2015/05/digital-iq-index-luxury-hotels/ (дата обращения 22.05.2017)
11. Сапиенза Ф. Культура и контекст: краткое изложение теорий Гирта Хофстеде и Эдварда Холла о межкультурном обмене информацией с точки зрения потребительских свойств веб-сайтов [Электронный ресурс]. URL: http://www.filippsapienza.com/CultureContextRussian.html (дата обращения 22.05.2017)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018