Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (63), 2017
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Khairova S. M.
Head of the Chair of Quality Management and Production Systems, The Siberian Automobile and Highway University PhD (Economics), Professor
Shimokhin A. V.
Senior lecturer, Chair of Technical Services, Mechanics and Electrical Engineering, Omsk State Agrarian University

Mechanism of selection of repair operation for outsourcing (Russia, Omsk)
The article discusses present-day mechanisms for evaluation of efficacy and transferring of repair process for outsourcing; among such mechanisms are: Boston Consulting Group model, PricewaterhouseCoopers model, IBD, model by N. K. Moiseeva, model by B. A. Anikina, model by A. Kh. Kurbanova. Based on a parameters of labor expense for repair and coefficient of functional variation between repairs, the authors present a mechanism for selecting repair operations for outsourcing, starting with most labor-intensive ones
Key words: outsourcing of repair, industrial equipment, process approach, ABC-method, XYZ-method
Pages: 79 - 81



Литература
1. Аникин Б.А., Рудая И.Л. Аутсорсинг и аутстаффинг: высокие технологии менеджмента: учеб. пособие для студентов вузов. — М.: ИНФРА-М. 2006. — 200 с.
2. Бородулина С.А., Шимохин А.В. Методы процессного управления сервисной службой промышленного предприятия // Научный журнал НИУ ИТМО. Сер. Экономика и экологический менеджмент. — СПб., Университет ИТМО. –2015. — Вып. 4(23). — №4. — C. 216–226.
3. Махмутов И.И. Методы и модели аутсорсинга / И.И. Махмутов, И.А. Муртазин, Н.В. Карпова // В мире научных открытий. — 2015. — № 1(61). — С. 80–104.
4. Хаирова С.М. Логистический сервис в глобальной экономике — М.: Издательский дом «МЕЛАП», 2004. — 200 с.
5. Хаирова С.М., Шимохин А.В. Совершенствование организации услуг по ремонту оборудования // Вестник СибАДИ. — Омск: СибАДИ. — 2015. — Вып.–5(45).–№5– C.194–196.
6. Хлебников Д.К. Матрица аутсорсинга //Стратегия. — 2004. — №2. — С. 34–39.
7. Шимохин А.В. Методы отбора видов ремонта промышленного оборудования выделяемых на аутсорсинг // Вестник СибАДИ. — Омск: СибАДИ –2016. — Вып. 2(48).– №2. — C.184–189.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018