Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (63), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor, Honorary Scientist of the Russian Federation
Pinchuk A. V.
Director General, OOO «Red-De-Sign», PhD (Economics)

The mission of interaction marketing and the strategy of independent consumer evaluation by market business subjects of the efficacy level of socio-economic innovations on the basis of blockchain technology (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the organization of de-centralized decision making by various client clusters on the basis of cryptographic voting and with the use of blockchain technology. Contemporary marketing optics and advantages of the innovation offered is shown through comparison with already existing methods. The authors emphasize that the use of distributed approach in transmitting and storing of information on users’ interaction can provide resilience to hacking, safety and verifiability of data, as well as the use of blockchain technology in social and business processes. Distributed transaction register should be used in combination with non-relational databases for free and transparent decision making — something that is required in the context of democratization and liberalization
Key words: interaction marketing, blockchain-technologies, transparent decision making by users, foresight marketing technologies, program products and complexes, distributed databases
Pages: 97 - 100



Литература
1. Багиев Г.Л., Длигач А.А., Соловьеа Ю.Н. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности: Монография / Под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Астерион, 2016. — 400 с.
2. Евразийская политическая экономия: Учебник / Под ред. И.А. Максимцева, Д.Ю. Миропольского, Л.С. Тарасевича — СПб.: Изд-во СПб ГЭУ, 2016 — 684 с.
3. Газизуллин Н.Ф., Скобельцына Е.Г. «Хозяйственный дух» и этика — основополагающие элементы ценности в экономической деятельности. — В кн.: Философия экономической ценности / Под общ. ред. И.К.Смирнова, Н.Ф. Газизуллина. — СПб.: НПК «РОСТ», 2012. — С.48–54.
4. Максимцев И.А., Багиев Г.Л., Газизуллин Н.Ф. Маркетинговое маневрирование в системе регулирования и эффективного развития Евразийского Союза // Проблемы современной экономики. — 2016. — № 3(59). — С.18–21.
5. Пинчук А.В. Методы обоснования концепций маркетинга и оценки экономической эффективности их использования: Автореф. дисс. ... канд. экон. наук. — СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2014. 1 п.л.
6. Багиев Г.Л. Яненко М.Б., Яненко М.Е. К вопросу формирования и совершенствования цифровой платформы организации и управления маркетинговой деятельности фирмы // Проблемы современной экономики. — 2017. — № 2(62). — С.127–133.
7. http://thelongandshort.org/machines/democracy-on-the-blockchain. Дата обращения: 15.09.2017.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024