Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (63), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor, Honorary Scientist of the Russian Federation
Weisbein K. D.
Assistant, Chair of Management and Finances of Production Systems and Technological Entrepreneurship, Volgograd State University of Technology

Formation of the strategy to increase the image and attractiveness of a territory with the use of crowdsourcing tools (Russia, St. Petersburg, Volgograd)
High dynamics of development of socio-economic milieu complicates development and implementation of an effective marketing strategy of the territory. Speedy reaction to the changes of the regional environment becomes highly important, same way as the timely managerial decision making aiming at increasing the territory’s attractiveness and development of positive investment dynamics. The authors suggest that the territory’s marketing strategy should be formed with the use of image and crowdsourcing tools alongside with the tools of territorial marketing. Together, they can facilitate solution of existing economic problems
Key words: marketing strategy, territory, competitiveness, attractiveness, image, crowdsourcing
Pages: 105 - 107



Литература
1. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: учебник для ВУЗов. — СПб.: Астерион, 2011. — 768 с.
2. Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. — 2-е изд., доп. — СПб.: Питер, 2006. — 416 с.
3. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности: Монография / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н. Соловьева; под науч. ред. Багиева. — СПб.: Астерион, 2016. — 400 с.
4. Сазонов С.П., Сорокина О.В., Вайсбейн К.Д. Маркетинговое исследование уровня бюджетной обеспеченности как основной фактор формирования узнаваемого имиджа территории. Бизнес. Образование. Право. // Вестник Волгоградского ин-та бизнеса. — 2014. — № 4. — С. 135–139.
5. Таксир К.И., Подъяблонская Л.М., Омаров А.М. Управление финансами территорий, ориентированное на результат / К.И. Таксир, Л.М. Подъяблонская, А.М. Омаров и др.; науч. ред. К.И. Таксир; Акад. бюджета и казначейства М-ва финансов Рос. Федерации. — М: Финансы, 2006. — 415 с.
6. Кудрявцев Н.А., Перекрестова Л.В., Сазонов С.П. Бюджетные инвестиции как фактор развития экономики // Вестник Волгоградского гос. ун-та. Сер.3: Экономика. Экология. — 1998. — Т.3. — С.78.
7. Гагошидзе Т.Д., Вайсбейн К.Д., Сазонов С.П. Маркетинг территории и роль маркетинговой стратегии муниципалитетов в социально-экономическом развитии РФ // Молодёжь и экономика: новые взгляды и решения: Межвуз. сб. тр. молодых учёных по итогам XXV Всерос. науч.-практ. конф. молодых учёных, проводимой в рамках 52-й ежегод. науч.-практ. конф. ВолгГТУ (г. Волгоград, 3–5 февр. 2015 г.) / Под ред. Л.С. Шаховской; ВолгГТУ. — Волгоград, 2015. — C. 95–98.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2017