Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (63), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Voevodina A. A.
Cardiologist, German Medical Center Amedaklinik (St. Petersburg), Winner of the First Prize “The Best Young Therapeutist of S. P. Botkin St. Petersburg Therapeutist Society” (2006)

To the issue of application of the gerontomarketing conception:
pre-project research for creation of an Orthodox clinic to provide for the patients’ physical and spiritual needs (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the new sphere of economic science, gerontomarketing, which, however, has not yet been supported by a detailed research of the target consumers’ physical and spiritual needs. The author develops the medical aspect of gerontomarketing as a complex approach to providing full-scale medical services for seniors (people of geronto-age) on the basis of classical scholarly approaches to health care, disease prevention and combination of methods to strengthen physical and spiritual health
Key words: geronto-age, geronto-patient, gerontocenter, Orthodox clinic, medical support of gerontomarketing, social isolation, spiritual reflection, high technology medicine
Pages: 107 - 111



Статья опубликована в порядке обсуждения

Литература
1. Данные Росстата. http://www.gks.ru/bgd/free/Main.htm (дата обращения: 7.08.2017)
2. Багиев Г.Л., Мефферт Х. (научная редакция) Маркетинг взаимодействия. Концепции. Стратегии. Эффективность: Учебник для магистрантов — Спб.: Изд-во СпбГУЭФ, 2011. — 672 с.
3. Маркетинг взаимодействия: новые направления исследований и инструментарий: Колл. монография. (Сотрудники кафедры маркетинга совместно сотрудниками ВШЭ, ВШМ, Сыктывкарского гос. Университета) / Под ред. Г.Л. Багиева, Ю.Ф. Поповой, 2014. — 576 с.
4. Багиев Г.Л., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции системных свойств маркетинга // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4 (40). — С.112–116.
5. Багиев Г.Л. Социально-экономические факторы формирования и развития геронтомаркетинга / Г.Л. Багиев, Е.Г. Богданов, А.Е. Бойцова // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 2. — С. 207–211.
6. Багиев Г.Л., Шульга А.О. Концепция маркетинга взаимодействия: измерение и оценка эффективности //Проблемы современной экономики. — 2010. — № 2 (34). — С.50–56.
7.Багиев Г.Л., Пинчук А.В., Серова Е.Г., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4 (44). — С.219–224.
8. Багиев Г.Л., Козейчук Д.А. Изучение брендов в контексте пространственно-временной парадигмы // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 8 (49). — С.169–171.
9. Багиев Г.Л., Длигач А.А., Мефферт Х., Фритц В. Диверсификация функций маркетинга и восприятие потребителем товарных ценностей: форсайт-технологии маркетинга в условиях пространственной и системной экономики // Проблемы современной экономики. — 2014. — № 3 (51). — С.205–209.
10. Максимцев И.А., Багиев Г.Л., Газизуллин Н.Ф. Маркетинговое маневрирование в системе регулирования и эффективного развития экономики Евразийского союза. — СПб., 2017. — С.18–21.
11. Щедровицкий Г.П. Оргуправленческое мышление: идеология, методология, технология (курс лекций). 3-е изд., испр. и доп.— М.: Изд-во Студии Артемия Лебедева, 2014. — 466 с.
12. Г.П. Щедровицкий. О методе исследования мышления. — М., 2006. — 600 с.
13. Интернет-сайты: Анисимов В.Н. Горячие точки современной геронтологии // Природа. — 2007. — № 2. Артюхов И.В. Возможно ли радикальное увеличение продолжительности жизни? Артюхов И.В. Краткое руководство начинающего долгожителя. http://www.inauka.ru/blogs/article47324/print. html http://www.transhumanism-russia.ru/ Сайт Российского трансгуманистического движения. http://www.starenie.ru/ Наука против старения. http://www.cbio.ru/ Интернет-журнал «Коммерческая биотехнология». http://www.sens.org/index-ru.htm Сайт «Инженерные стратегии пренебрежимого старения» (SENS). http://www.molbiol.ru/ Методы, информация и программы для молекулярных биологов. http://www.ras.ru Сайт Российской академии наук. http://www.medlinks.ru/ http://biomolecula.ru Научно-популярное интернет-издание «Биомолекула» (дата обращения: 7.08.2017).
14. http://www.ntv.ru/video/1430944/

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018