Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (63), 2017
FINANCE AND CREDIT SYSTEM: BUDGET, CURRENCY AND CREDIT REGULATION OF ECONOMY, INVESTMENT RESOURCES
Serov E. R.
Deputy Director, Board of Directors of Economy, Branch of Bank “Saint Petersburg” network, PhD (Economics), MBA

System of motivation in credit organizations (Russia, St. Petersburg)
The article continues the cycle of publications focusing on the development of the system of effective management in credit organizations. The author focuses on development and implementation of personnel motivation politics, including non-monetary stimulation, as well as top manager stimulation
Key words: credit organization, key efficacy indices, system of management of relations with clients, system of personnel motivation, system of grades for personnel, cadres management
Pages: 121 - 126



Литература
1. Банковский менеджмент: учебник / Под ред. В.Д. Секерина, с.С. Голубева. — М.: Проспект, 2016.
2. Владиславлев Д.Н. Энциклопедия банковского маркетинга. — М.: Ось-89, 2006.
3. Внедрение сбалансированной системы показателей / Horvath&Partners; Пер. с нем. — 3-е изд. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2008.
4. Дафт Р. Менеджмент. — СПб.: Питер, 2003.
5. Каплан Р., Нортон Д. Сбалансированная система показателей. — М.: Олимп-Бизнес, 2003.
6. Мотивация / Б.Трейси; пер. с англ. Е. Ивченко. — 2-е изд. — М.: Манн, Иванов и Фербер, 2015.
7. Ветлужских Е. Мотивация и оплата труда: Инструменты. Методики. Практика. — 6-е изд. — М.: Альпина Паблишер, 2013.
8. Ольхова Р.Г. Банковское дело: управление в современном банке: уч. пособие — М.: КНОРУС, 2012.
9. Серов Е.Р. Организация работы с приоритетными клиентами в кредитных организациях // Проблемы современной экономики. — 2014. — №2 (50). — С. 210–218.
10. Серов Е.Р. Организация работы с корпоративными клиентами как важный элемент повышения эффективности предпринимательской деятельности кредитных организаций // Проблемы современной экономики. — 2012. — №1 (41). — С. 165–172.

Сноски 
1 key performance indicators — ключевые показатели результативности
2 грейд (grade) в переводе с английского означает «степень / уровень / ранг». Должности, получившие близкие значения баллов при проведении экспертной оценки относят к одному и тому же грейду.
3 customer relationship management — система управления взаимоотношениями с клиентами
4 термин «немонетарный» здесь носит условный характер, подразумевающий бесплатное получение льгот работниками при компенсации расходов за счёт работодателя по тем пакетам, где КО несёт финансовые расходы

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2017