Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (63), 2017
ECONOMICS AND RELIGION
Dudkin V. L.
PhD student, Chair of International Management, Byelorussian State University (Minsk)

Theory of corporate social responsibility of trust-based capitalism in the context of Catholic social teaching (Belarus’, Minsk)
The article focuses on two out of fours existing concepts at the basis of contemporary normative and instrumental theories of corporate social responsibility. The author discusses their specific ideas of a human being, business and society with regards to Catholic social teaching
Key words: corporate social responsibility, stake-holders, social responsibility of business, corporate social efficacy, Catholic social teaching
Pages: 248 - 250



Литература
1. Игумнов О.А. Теоретические аспекты генезиса концепции корпоративной социальной ответственности // Научные ведомости Белгородского государственного университета. Сер.: Экономика. Информатика. — 2012. — №  7–1 (126). — С. 74–83.
2. Петухов К.А. Феномен корпоративной социальной ответственности в странах Запада // Вестник Пермского университета. Философия. Психология. Социология. — 2010. — №  3. — С. 104–119.
3. Bowen, H.R. Social Responsibilities of the Businessman. N. Y.: Harper & Row, 1953. P. 6.Цит. по: Горошилов А.А., Карибов А. П. Эволюция концепции социальной ответственности бизнеса // Вестник ВолГУ. Сер. 3: Экономика. Экология. — 2007. — №  11. — С. 139.
4. Carroll, A.B. 1979. A three-dimensional conceptual model of corporate social performance. Academy of Management Review, 4: 497–505.
5. Wood, D. J. 1991. Corporate Social Performance Revisited. Academy of Management Review, 16: 691–718.
6. Компендиум социального учения Католической Церкви. § 338. — М.: Паолине, 2006.
7. Энциклика папы Иоанна-Павла II Veritatissplendor («Сияние истины»). § 101. — М.: НО Издательство Францисканцев, 2003.
8. Michael C. Jensen. 2001. Value maximization, Stakeholder theory, and the Corporate objective function. — Пер. с англ. Т.М. Баязитова. Электронный документ: http://www.cfin.ru/management/finance/valmax.shtml.
9. Энциклика папы Иоанна-Павла II Centesimus Annus («Сотый год»). §35. — М.: НО Издательство Францисканцев, 2010.
10. Там же, § 41.
11. Там же, § 39.
12. Катехизис Католической Церкви, § 1880.
13. Компендиум социального учения..., § 390.
14. См. там же, § 351.
15. Компендиум социального учения..., § 338.
16. Там же.
17. Компендиум социального учения..., §§ 177–178.
18. Там же, § 344.
19. Там же, § 340.
20. Там же, § 338.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024