Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (64), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Ershov V. E.
PhD student, Chair of Marketing and Advertisement, Rostov State Economic University, Marketing specialist, OOO «Denim Fresh»

Communication marketing: strategy of product promotion in social networks
(Russia, Rostov-upon-Don)
The article focuses on the role of the Internet and social networks as a contemporary innovative communication channel, as well as specific features they allow for product promotion. The author formulates and describes the principal stages in the process of strategy formation aimed at product promotion in social networks
Key words: internet, social media, social networks, social media-marketing (SMM), marketing, advertisement
Pages: 99 - 103



Литература
1. Andy Greenberg, Crypto Currency, Forbes [Электронный ресурс] — Режим доступа: https://www.forbes.com/forbes/2011/0509/technology-psilocybin-bitcoins-gavin-andresen-crypto-currency.html#, свободный.
2. Ассоциация коммуникационных агентств России. Исследование объёма рынка рекламы // [Электронный ресурс] — Режим доступа: http://www.akarussia.ru/node/7849, свободный.
3. Исследовательская компания SimilarWeb. Топ 50 сайтов мира во всех категориях. // [Электронный ресурс] — Режим доступа: https://www.similarweb.com/top-websites
4. Официальный сайт международного союза электросвязи. Революция в ИКТ последних 15 лет подтверждается статистическими данными // [Электронный ресурс] — Режим доступа: http://www.itu.int/net/pressoffice/press_releases/2015/pdf/17-ru.pdf
5. Яндекс Компания. Развитие интернета в регионах России //[Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://company.yandex.ru/researches/reports/2014/ya_internet_regions_2014.xml, свободный.
6. The World Bank Data //[Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL?locations=RU, свободный.
7. Ершов В.Е. Особенности продвижения брендов в социальных сетях // Наука и образование: хозяйство и экономика; предпринимательство; право и управление (Ростов на Дону). — 2015. — №10 (65). — С. 49–54.
8. Ершов В.Е. Особенности использования SWOT-анализа при применении social media marketing в системе продвижения бренда // Интернет-журнал «Науковедение». — 2015. — Т.7. — №3. [Электронный ресурс] — Режим доступа: http://naukovedenie.ru/PDF/189EVN315.pdf
9. Пономарёва А.М. Коммуникационный маркетинг: креативные средства и инструменты: учебное пособие. — М.: РИОР. — 2016.
10. Пономарёва А.М. Интегрированные интерактивные off-on-line-коммуникации на рынке digital-маркетинга в Интернет-экономике // Государственное и муниципальное управление. — 2015. — № 1. — С. 58–64.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018