Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (64), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Kuprik N. I.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economics

To the issue of the use of convergent branding in the system of innovative technologies promotion on the market of EEC countries (Russia, St. Petersburg)
The article argues that the dynamics of EEC economic development and the growth of GNP depend upon investments into innovative technologies. Attraction of investments requires implementation of the convergent branding model starting with the initial phase of product development. Convergent branding allows rapid implementation of innovations into technology development, intensification of the technological commercialization and decreasing of risks from implementation and capitalization of new technologies
Key words: convergent branding, innovative technologies, foresight-technologies of marketing, investments in innovations, national technological clusters
Pages: 103 - 105



Литература
1. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности: Монография / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н. Соловьева; под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Астерион, 2016 — 400 с.
2. Центр новостей ООН. «Глобальный инновационный индекс 2016» — доклад Всемирной организации интеллектуальной собственности (ВОИС) http://www.un.org/russian/news/story.asp?NewsID=26425#.Wd_WpGiCzIU
3. Инжиниринговый химико-технологический центр. Сколько тратят на НИОКР государство и бизнес. http://ect-center.com/blog/rashodi-niokr
4. Затраты на науку в России и ведущих странах мира. https://issek.hse.ru/data/2016/09/20/1123278216/NTI_N_19_20092016.pdf
5. Полянин А.В. Видово-факторная сущность экономического роста региона // Региональная экономика: теория и практика. — 2011 — (25) 208.
6. Куприк Н.И. Концепция форсайт-маркетинга вывода радикальных технологий на Евразийский рынок. Маркетинговая архитектура и эффективность евразийской экономики: колл. монография / Под науч. ред. Г.Л. Багиева, И.А. Максимцева. — СПб.: Изд-во СПб ГЭУ, 2017. — 463 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018