Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (64), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Azimina E. V.
Chair of Economics and Quality Management, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)

Needs as the aim and the source for innovative economic development
(Russia, St. Petersburg)
The article classifies needs from the point of view of the impact produced upon economy by economic subjects, as well as of forms and ways of their satisfaction. Growth of societal well-being and formation of discretionary income transforms consumer behavior into a “refined” type of consumption. The author describes the economic characteristics of “refined” consumption and stresses that its dominance creates a situation where innovative character of economy becomes the main source of its growth and efficacy
Key words: satisfaction of needs, types of consumption, innovative value, efficacy of enterprise
Pages: 105 - 108



Литература
1. Путин В.В. БРИКС — к новым горизонтам стратегического партнерства // http://www.rbc.ru/politics/01/09/2017/59a889519a7947513a58d449.
2. Азимина Е.В. Роль инноваций в управлении долгосрочной эффективностью бизнеса // Известия СПбГЭУ. — 2014. — № 6(90). — СПб.: СПб ГЭУ 2014. — C. 107–113.
3. Азимина Е.В., Андреев В.Н. Организация управления хозяйственными системами. — СПб.: Нестор-История, 2011. — 212 с.
4. Генев Г.Н. Классификация всех потребностей, их количество (А также: теория деятельности, отрицательные и положительные эмоции) (Дата последнего обновления на сайте «книжное издательство «Электронная книга»«: 12.11.2016) Изд. первое. 2016 // Источник: http://izknigi.narod.ru/Genev_Klassifikatsija.html
5. Генкин Б.М. Основания экономической теории и методы организации эффективной работы. — СПб.: Изд-во Норма, 2009. — 447 с.
6. Международный маркетинг: учебник по специальности «Маркетинг» / Г.Л. Багиев, Н.К. Моисеева, В.И. Черенков; под общ. ред. Г.Л. Багиев. — 2-е изд., перераб. и доп. — СПб.: Питер, 2009. — 688 с.
7. Викулина О.В.Теория и практика психологии управления : настольн. кн. менеджера по персоналу. — М.: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2008. — 239 с.
8. Сладкевич В.П. Мотивационный менеджмент: Курс лекций. — К.:МАУП. 2001. — 164 с.
9. Chris Anrderson The Long tail (How endless choice is creating unlimited demand). Hachette, Revised edition, July 8. 2008.
10. Clayton M. Cristensen. Innovator’s Dilemma.Harper Business.Reprint Edition. October 4, 2011.

Сноски 
* Азимина Е.В. Организация управления хозяйственными системами. / Е.В. Азимина, В.Н. Андреев. – СПб.: Нестор-История, 2011. – 212 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018