Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (64), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bronskaya T. A.
PhD student, Chair of International Management, Department of Economics, Belarusian State University

Improvement of marketing strategies as a factor to increase the sales of insurance products (Belarus’, Minsk)
The article presents results of the sociological marketing research conducted by the author to evaluate the interaction between sellers and buyers of insurance products. The author focuses on transparency and affordability of various types of insurance products, distinguishes factors that impact the sales results, the degree of balance of the insurance portfolio, and ways of increasing the efficacy of financial activity. The article offers a new marketing tool that provides higher competitiveness in the sphere of insurance and discusses ways of its implementation for the sale of insurance products
Key words: financial services, insurance product, marketing, marketing kit
Pages: 111 - 113



Литература
1. Зубец А.Н. Страховой маркетинг. — М.: 1998. — 256 с.
2. Зубец А.Н. Маркетинг на финансовых рынках, поведение потребителей. — М.: «Анкил», 2002.
3. Страхование. Теория и практика: учебник / Н.Н. Никулина, С.В. Березина.- 2 изд., перераб. и доп. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. — 511с.
4. Бугаков В.П. Особенности маркетинга услуг. — М.: Финансы и статистика. 2012. — 345 с.
5. Гареев Е.П. Маркетинг в страховой и банковской сфере, 2011- 180 с.
6. Воловская Н.М. Методология и методика социологического исследования: Учеб. пособие. — Новосибирск: Изд — во НГУЭУ, 2011. — 192 с.
7. Калустьян Р.В. Исследование творческой компоненты мотивации страховых агентов методом корреляционного анализа // Человеческий капитал. — 2013. — № 5–6(53–54). С. 49–53. [Электронный ресурс]. http://elibrary.ru/item.asp?id=21114069(дата обращения: 24.04.2017)
8. Каширина Е.А. Marketing kit как инструмент привлечения новых клиентов и партнеров // Современные научные исследования и инновации. — 2016. — № 3 [Электронный ресурс]. URL: http://web.snauka.ru/issues/2016/03/65310 (дата обращения: 23.04.2017).
9. Маркетинг-кит (marketingkit). 12 продающих элементов [Электронный ресурс]: «Генеральный директор» персональный журнал руководителя. Режим доступа: http://www.gd.ru/articles/3740-marketing-kit (дата обращения: 20.03.2017)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024