Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (65), 2018
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Tikhomirov N. N.
Assistant Professor, Chair of Economic and Management, of Enterprises and Production Complexes, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)
Shamina O. A.
Assistant Professor, Chair of International Relations, Media Studies, Political Studies and History, St. Petersburg State University of Economics

Specificities of strategic innovative development of small-scale enterprises of a mega-industry (Russia, St. Petersburg)
The article analyzes specific features of strategic innovative development of small-scale enterprises of a mega-industry. Globalization, accelerated by the progress of in the sphere of information and communication technologies, is a catalyst for innovative development. Technical progress produces a constant impact upon economics and mass media management
Key words: strategic management, innovation management, mass-media, mega-industry, small-scale enterprise
Pages: 73 - 76



Литература
1. Баженов Г.Е., Кислицына О.А. Инновационный потенциал предприятия: экономический аспект. — Электронный ресурс. Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/innovatsionnyy-potentsial-predpriyatiya-ekonomicheskiy-aspekt
2. Вартанова Е.Л. О современных медиа и журналистике. Заметки исследователя. — М.: МедиаМир, 2015. — 136 с., С.37.
3. Вартанова ЕЛ. СМИ и журналистика в пространстве постиндустриального общества // Медиаскоп. — 2009. — № 2. — С. 15.
4. Всемирный обзор индустрии развлечений и СМИ: прогноз на 2015–2019 гг. — Электронный ресурс. Режим доступа: http://www.pwc.ru
5. Вартанова Е.Л. Новые медиа как фактор модернизации СМИ // Информационное общество. — М.: Автономная некоммерческая организация «Институт развития информационного общества», 2008. — № 5–6. — С. 37–39.
6. Вартанова Е.Л. Факторы модернизации российских СМИ и проблема социальной ответственности // Медиаскоп. — 2009. — № 1. — С. 15.
7. Вартанова Е.Л. Медиаэкономика в системе современных исследований СМИ // Медиаскоп. — 2004. — № 1.- Электронный ресурс. Режим доступа: http://www.mediascope.ru/?q=node/185
8. Киселев С.А. Стратегический инновационный менеджмент: тенденции, технологии, практика: Монография. — М.: Буки Веди, 2016. — 144 с.
9. Кунгурцева В.С. Повышение уровня инновационного развития корпорации на основе совершенствования механизма управления ее инновационным потенциалом. Диссертация [...] к.э.н. — Самара, 2014. — С.145, С. 30.
10. Мерсер Д. IBM: управление в самой преуспевающей корпорации. — М, 1999. — 231 с., с. 41–45.
11. Милованов С.Н. Методы прогнозирования, используемые в инновационном менеджменте.- Электронный ресурс. Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/metody-prognozirovaniya-ispolzuemye-v-innovatsionnom-menedzhmente
12. Объемы рекламы в средствах ее распространения в январе-сентября 2015 года — Электронный ресурс. Режим доступа: http://www.akarussia.ru/knowledge/market_size/id6210
13. Психология. Словарь / Под общ.ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. — М.: Политиздат, 1990. — С. 219.
14. Радугин А.А. Основы менеджмента. — М.: «ЦЕНТР», 1998. — С.40.
15. Роль корпоративной культуры в системе управления персоналом.- Электронный ресурс. Режим доступа: https://studfiles.net/preview/5955795/page:45/
16. СМИ в меняющейся России: Коллективная монография / Под ред. Е.Л. Вартановой; науч. ред. И.Д.Фомичева. — М.: Аспект Пресс, 2010. — 336 с., С 94
17. Субетто А.И. Творческое долгожительство в пространстве креативной онтологии здоровья и спорта. — Электронный ресурс. Режим доступа:http://www.trinitas.ru/rus/doc/0016/001d/00162427.htm
18. Управление интеллектуальными ресурсами инновационно- активных предприятий / А.Е. Карлик, В.В. Платонов, Н.Н. Тихомиров, В.П. Воробъев, А.С. Ковалева. — СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2013. — 167 с., С.19.
19. Уэбстер Ф. Теории информационного общества / Под ред. Е.Л. Вартановой. — М.: Аспект Пресс, 2004. — С.93.
20. Филатов В.В. Методы прогнозирования развития рынка инноваций отраслевой экономической системы в условиях неопределенности внешней среды // Научный журнал НИУ ИТМО. Сер. Экономика и экологический менеджмент. — 2014. — №  3. — С. 576–584.
21. Advertising Expenditure Forecasts September 2016 — Электронный ресурс. Режим доступа: http://zenithmedia.se/wp-content/uploads/2016/10/Advertising-Expenditure-Forecasts-September-2016.pdf
22. Edvinsson, L., Malone, M. S. Intellectual Capital: Realizing Your Company’s True Value By Finding Its Hidden Brainpower (1st Ed.). — New York: Harper-Business, 1997.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020