Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (66), 2018
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Arkhipov A. E.
Chair of Services Business, Novosibirsk State University of Economy and Management, PhD (Economics), Professor
Kleiman A. A.
Chair of Economics and Management, Baltic Academy of Tourism and Entrepreneurship (St. Petersburg), PhD (Economics), Professor
Sevrjukov I. Yu.
Senior Lecturer, Chair of Services Business, Novosibirsk State University of Economy and Management PhD (Economics)

Complex of promotion of resort and recreation organization: modelling of the process of informational support (Russia, Novosibirsk)
Integration of individual methods of promotion of resort and recreation organization is an unalienable element of the strategic conception of its development, and presents the most effective managerial reserve. Information support as a permanent process of data and intellectual products exchange is fully characteristic to Russian resort and recreation organizations. Specialists in the sphere of theory and practice of resort and recreation complexes pay considerable attention to formation of the effective complex of promotion with regards to resort and recreation organizations
Key words: resort and recreation organization, complex of promotion, process modelling, informational support
Pages: 241 - 246



Литература
1. Архипов А.Е., Севрюков И.Ю. Приоритетность маркетинговых коммуникаций в условиях глобализации экономики // Проблемы современной экономики. — 2015. — №1 (53). — С. 163–165.
2. Клейман А.А., Бабанчикова О.А. Стратегия развития туристского бизнеса в условиях экономической нестабильности // Курортно-рекреационный комплекс в системе регионального развития: инновационные подходы. — 2015. — Т. 1. — №1. — С. 35–39.
3. Бушуева И.П. Влияние качества туристических услуг на экономику региона // Наука и социум: материалы Всероссийской научно-практической конференции. — Новосибирск, 2017. — С. 29–32.
4. Оборин М.С., Клейман А.А. Сравнительный анализ и перспективы развития и совершенствования санаторно-курортного комплекса в регионах России на основе кластерного подхода // Вестник Национальной академии туризма: Российский научный журнал. — 2018. — № 1(45). — С. 19–25.
5. Архипов А.Е., Севрюков И.Ю. Маркетинговые аспекты формирования многоконтурного санаторно-курортного продукта // Проблемы современной экономики. — 2013. — №3 (47). — С. 269–272.
6. Гварлиани Т.Е., Воробей Е.К. Тенденции развития туристско-рекреационных комплексов и их особенности на юге России // Сфера обращения: проблемы и перспективы развития. — Пермь: Пермский институт (филиал) ФГБОУ ВО «Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова», 2016. — С. 196–213.
7. Оборин М.С., Клейман А.А. Оценка влияния курортно-рекреационной деятельности на социально-экономическое развитие регионов // Вестник Национальной академии туризма: Российский научный журнал. — 2017. — № 4(44). — С. 46–52.
8. Гварлиани Т.Е., Айбазова Ф.М. Современное состояние и тенденции развития туристско-рекреационных комплексов // Национальные экономики в условиях глобальных и локальных трансформаций: сборник статей. — М.: АНО «Научно-исследовательский институт истории, экономики и права», 2015. — С. 99–106.
9. Клейман А.А. Основные направления развития санаторно-курортной деятельности и лечебно-оздоровительного туризма региона // Фундаментальные исследования. — 2016. — № 5–2. — С. 350–356.
10. Левченко Т.П., Корягина Е.В., Левченко К.К. Система сбалансированных показателей как важнейший инструмент повышения эффективности управления предприятиями туристского бизнеса // Сервис в России и за рубежом. — 2016. — Т. 10. — №9 (70). — С. 58–64.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018