Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (66), 2018
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Slavikovsky A. O.
PhD student, Chair of Accounting, Analysis and Audit, Institute of Trade and Economics, Siberian Federal University

Tendency of formation and development of scholarly educational complexes
(case of Siberian Federal okrug) (Russia, Krasnoyarsk)
The article analyzes the process of formation of scholarly educational complexes in a number of regions of Siberian Federal okrug, which reflect the progress of scholarly and education potential of the territory. Synergetic effect from integration of scholarship and education, both within the frames of one complex and with the economic subjects, may only produce an indirect effect upon the innovative development of the region in the absence of proper ties among the elements of the regional innovation system
Key words: scholarship and education complex, scholarly and educational potential, innovative potential, innovative development, Innovative activity, regional innovation system
Pages: 253 - 257



Литература
1. Беляков С.А., Шпак А.С., Анализ научно-технологического потенциала Сибирского федерального округа // Современные проблемы науки и образования. — 2014. — № 2. — С.5.
2. Владимирова О.Н., Белякова Г.Я. Формирование инновационной системы как фактор экономической безопасности региона // Национальные интересы: приоритеты и безопасность. — 2011. — № 10. — С. 51–56.
3. Клеева Л.П. Развитие научно-образовательных комплексов регионов России // Энергия: экономика, техника, экология. — 2015. — № 10. — С. 2–8.
4. Лапыгин Д.Ю. Интеграция образования и науки как фактор стратегического развития региона // Регионология. — 2015. — №  1. — С. 107–113.
5. Нарбут В.В. Научный потенциал Сибирского федерального округа: состояние и перспективы развития // Наука о человеке: гуманитарные исследования. — 2015. — № 4 (22). — С. 206–212.
6. Неборский Е.В. Модели интеграции образования, науки и бизнеса в университетах США, Европы и Японии // Проблемы современного образования. — 2011. — № 1. — С. 48–59.
7. Регионы России. Социально-экономические показатели. 2010: Стат.сб. / Росстат. — М.: 2010. — 996 с.
8. Регионы России. Социально-экономические показатели. 2017: Стат.сб. / Росстат. — М.: 2017. — 1402 с.
9. Российский статистический ежегодник. 2017: Стат.сб./Росстат. — М.: 2017. — 686 с.
10. Славиковский А.О. Научно-образовательный комплекс как форма интеграции науки, образования и бизнеса // Наука и практика. — 2017. — № 4 (28). — С. 112–122.
11. Славиковский А.О. Взаимодействие науки и образования: обзор зарубежного опыта // Экономика, управление и финансы: от теории к практике: сб. науч. тр. по материалам V Международного экономического форума молодых ученых, 15 ноября 2017 года. — Казань: НОО «Профессиональная наука», 2017. C. 82–91.
12. Стратегия социально-экономического развития Сибири до 2020 года: региональный аспект [Электронный ресурс]. URL: http://docs.cntd.ru/document/902229380. (дата обращения 20.03.2018).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2018