Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (67), 2018
ECONOMICS AND RELIGION
Dudkin V. L.
PhD student, Chair of International Management, Byelorussian State University (Minsk)

Theories of interested parties and corporate citizenship in the context of the Catholic social teaching (Byelorussia, Minsk)
The article concludes the author’s discussion of concepts underlying contemporary normative theories of corporate social responsibility. The author attempts to evaluate their specific notions of human being, business and society from the perspective of corresponding principles in the Catholic social teaching.
Key words: corporate social responsibility, interested parties, stake-holders, social responsibility of business, corporate citizenship, Catholic social teaching
Pages: 266 - 268



Литература
1. Игумнов О.А. Теоретические аспекты генезиса концепции корпоративной социальной ответственности // Научные ведомости Белгородского государственного университета. Серия: Экономика. Информатика. — 2012. — №  7–1 (126). — С. 74–83.
2. Дудкин В.Л. Теории корпоративной социальной ответственности и доверительного капитализма в контексте католического социального учения // Проблемы современной экономики. — 2017. — №  3(63). — С. 248–250.
3. Петухов К.А. Феномен корпоративной социальной ответственности в странах Запада // Вестник Пермского университета. Философия. Психология. Социология. — 2010. — №  3. — С. 104–119.
4. Благов Ю. Е. Р. Эдвард Фримен и концепция заинтересованных сторон // Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия «Менеджмент». — 2012. — Вып. 1. — С. 109–116.
5. Evan W. M., Freeman R. E. A Stakeholder Theory of the Modern Corporation: Kantian Capitalism // Ethical Theory and Business / Ed. by T. L. Beauchamp, N. E. Bowie. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1988. P. 97–106.
6. Компендиум социального учения Католической Церкви. §338. — М.: Паолине, 2006.
7. Нотон М. Корпорация как трудовое сообщество: понимание фирмы в католической социальной традиции. Пер. с англ. С. Лукина, В. Дудкина // OIKONOMOS: Journal of Social Market Economy. — 2017. — №  1(7). — С. 6–37.
8. Freeman, R. E. 1994. The Politics of Stakeholder Theory: Some Future Directions. Business Ethics Quarterly, 4(4): 409–429. Электронный документ: https://www.researchgate. net/publication/240323778_The_Politics_of_Stakeholder_Theory_Some_Future_Directions.
9. Энциклика папы Иоанна-Павла II Veritatis splendor («Сияние истины»). § 101. — Москва: НО Издательство Францисканцев, 2003.
10. Bowen, H.R. Social Responsibilities of the Businessman. N. Y.: Harper & Row, 1953.
11. Davenport, K. Corporate Citizenship: A Stakeholder Approach for Defining Corporate Performance and Identifying Measures for Assessing it // Business and Society. 2000. Vol. 39. N 2. P. 210–219. Цит. по: Благов Ю.Е. Генезис концепции корпоративной социальной ответственности // Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент. 2006. №  2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/genezis-kontseptsii-korporativnoy-sotsialnoy-otvetstvennosti-2 (дата обращения: 03.08.2018).
12. Компендиум социального учения Католической Церкви. § 342. — М.: Паолине, 2006.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020